موضوعات داغ

بازسازی ام جی کلاسیک، ترکیب زیبای ژاپنی-بریتانیایی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
رستومود کردن خودروها یک هنر واقعی است و این ام ‌جی MGB رودستر ۱۹۶۷ هم نمونه کاملی از نتیجه قرار گرفتن سرمایه‌گذاری خوب و هنر دستی ماهرانه در کنار یکدیگر است.
با اینکه این ام ‌جی ابینگدون ادیشن در ولز جنوبی استرالیا ساخته شده، اما ایده اصلی خودش را مدیون شرکت بریتانیایی ام ‌جی است که از مدتی پیش در حال ساخت چنین مدل‌هایی بوده است. رستومود به نوع خاصی از بازسازی خودروهای کلاسیک اطلاق می‌شود، که در آن بدنه خودرو مطابق اتاق اصلی بازسازی می‌گردد، اما پیشرانه مدرنی به عنوان قلب تپنده خودرو در نظر گرفته می‌شود.
برخلاف یک مدل پورشه که خیلی راحت می‌توان آن را به عنوان یک رستومود یا بازسازی تشخیص داد، بازسازی‌های مدرن ام ‌جی خیلی راحت تشخیص داده نمی‌شوند. بنابراین برای تشخیصش باید خیلی به آن توجه کنید که بخشی از زیبایی آن هم همین است. اما هرگز اجازه ندهید ظاهر ساده این مدل شما را فریب دهد – این خودرو مشخصات فنی کاملا قابل توجهی دارد. شتاب صفر تا صد در ۴ ثانیه و سرعت نهایی ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت.

بازسازی ام جی کلاسیک

بازسازی ام جی کلاسیک

رقابت شتاب بین ابرخودروها یک چیز است اما جمع کردن چنین قدرتی در یک پکیج منسجم نیازمند تفکر زیادی است. با این مدل می‌توانید در یک چشم به هم زدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و با همان اطمینان خودرو را متوقف کنید.
با توجه به عمری که از این مدل گذشته پیدا کردن یک نقطه شروع برای بازسازی خیلی مهم است، اما پس از آن هر پنل بدنه با معادل مدرن خودش جایگزین می‌شود. عمل جوشکاری از داخل و جدا کردن برخی از بخش‌های بدنه هم برای ایجاد ظاهری بهتر انجام می‌شوند.
طراحی بدنه و رنگ قرمز این مدل توسط خود شرکت مدرن کلاسیک کارز انجام شده است. نکات قابل توجه در بدنه شامل کروم جدید، چراغ‌های جلوی مدرن و درب باک به سبک ماشین‌های مسابقه‌ای هستند.
مثل هر خودروی سفارشی آپشن‌های زیادی برای شخصی‌سازی این مدل وجود دارد. در حالی که چرخ‌های سیمی برای عده زیادی انتخاب آشکاری هستند، چرخ‌های آلیاژی ۶*۱۵ اینچی و ۷*۱۵ اینچی هم ظاهر جذابی به این مدل می‌دهند.

بازسازی ام جی کلاسیک

بازسازی ام جی کلاسیک

نمای خارجی خودرو کاملا تحسین‌ برانگیز است، اما فضای داخلی این مدل آن را جذاب‌تر کرده است. در فضای داخلی شاهد استفاده زیاد از چرم ناپا، صندلی‌های مزدا MX-5 با سیستم گرمایشی، فرمان موتا لیتا، درجه‌های الکترونیکی با فونت‌های خاص و حتی دکمه استارت هستیم.
وقتی عایق صدا، کفی ویلتون، تهویه هوا، کلیدهای الکتریکی و سیستم صوتی JL را هم به موارد بالا اضافه کنید با یک ام‌جی جذاب روبرو هستید.
موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر DOHC کاملا با ویژگی‌های MGB همخوانی دارد. این موتور در حالت عادی می‌تواند توان ۱۷۰ اسب بخار تولید کند، اما با طراحی مجدد می‌توان قدرت آن را تا ۲۹۰ اسب بخار افزایش داد.
MGB از گیربکس تمام چرخ محرک مزدا اسپید ۶ بهره می‌برد. با توجه به این قدرت و وزن کم خودرو، پرشتاب بودن این مدل کاملا منطقی است.
مدل‌های رستومود باید در حالی که تمام جنبه‌های خودروی اصلی را بهبود می‌بخشند، چیزی از جذابیت آن کم نکنند که در مورد این ام ‌جی MGB دقیقا چنین اتفاقی افتاده است.
این مدل با قیمت پایه ۱۱۵ هزار دلار مخصوص هر کسی نیست، اما تماشای چنین خودرویی هم جذابیت خاص خودش را دارد. شرکت مدرن کلاسیک کارز پس از این قصد دارد دایملر ۲۵۰ محصول ۱۹۶۷ با موتور فورد بارا را هم بازسازی کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد