موضوعات داغ

پیت استاپ تیم ردبول در جاذبه صفر! + فیلم

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر شما قصد تعویض حتی یکی از لاستیک های ماشین خود را داشته باشید، قطعا زمانی بیش از 5 دقیقه نیاز خواهید داشت، مگر اینکه شما یکی از رانندگان ماشین های فرمول 1 باشید و با کمک گرفتن از تیم مجرب خود بتوانید در کمتر از 2 ثانیه لاستیک های خود را تعویض کنید و در جایی که زمان حرف اول را می زند، یکی از دغدغه اصلی تیم های شرکت کننده در مسابقات می تواند همین موضوع باشد.
در جریان مسابقات چند هفته گذشته فرمول 1 که در برزیل برگزار شد، تیم ردبول هنگام تعویض لاستیک های اتومبیل "مکس ورشتپن" موفق به ثبت یک رکورد جدید در مسابقات فرمول 1 شد و نام خود را به عنوان سریع ترین "پیت استاپ" تاریخ مسابقات فرمول 1 به ثبت رساند. به طور دقیق تر، تیم ردبول برای پیت استاپ و تعویض لاستیک ماشین فرمول 1 مکس ورشتپن موفق به ثبت زمان تنها 1.82 ثانیه شد و باتوجه به رکورد قبلی 1.88 ثانیه که در اختیار همین تیم بود، موفق به ارتقا رکورد قبلی خود شده است.
حال این تیم به نظر می رسد که تاحدودی از تعویض لاستیک در جریان مسابقات فرمول 1 خسته شده است، به همین دلیل یک ماموریت جدید دریافت کرده و تصمیم به انجام یک کار منحصربه فرد گرفته اند و آن هم تعویض لاستیک در جاذبه صفر خواهد بود. برای انجام این کار تیم پیت استاپ فرمول 1 ردبول سوار بر یک فروند هواپیمای آموزش فضانوردی "ایلوشین Il-76 MDK" می شود و برای فعال سازی جاذبه صفر به ارتفاع 33 هزارپایی صعود می کنند. ماموریت آنان تعویض لاستیک خودروی قدیمی فرمول 1 تیم ردبول مربوط به مسابقات سال 2005 در عرض تنها 20 ثانیه خواهد بود که می توانید انجام آن را در فیلم زیر شاهد باشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد