موضوعات داغ

قسطی شدن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
عملیات اجرای الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها در اواخر سال گذشته به صورت آزمایشی در چهار آزادراه اجرای شد. در این آزادراه ها گرچه دیگر خبری از توقف و پرداخت عوارض و ترافیک نبود، اما برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای سنگین و عمومی مدعی شدند که نمی توانند عوارض خود را پرداخت کنند، چرا که به آنها اطلاع رسانی لازم صورت نگرفته است. در این شرایط اتحادیه های مرتبط با خودروهای عمومی و سنگین نیز از بالا بودن عوارض الکترونیکی آزادراه ها گلایه کرده و رانندگان این خودروها مجبور بودند که عوارض میلیونی خود را یکجا بپردازند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، در چنین شرایطی پس از اینکه خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد که عوارض الکترونیکی آزادراهی برای خودروهای عمومی و سنگین محاسبه و به صورت پیامک ارسال شده است و این رانندگان باید عوارض خود را به صورت یکجا پرداخت کنند، برخی از اتحادیه ها نسبت به این موضوع اعتراض کردند و در نهایت محمدرضا زمانیان مدیرکل نظارت بر بهره برداری آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مذاکره با مسئولان برای حل این مشکل خبر داد.
در رابطه با این موضوع، جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل درباره قسطی شدن یا نشدن عوارض الکترونیکی برای رانندگان خودروهای عمومی و سنگین گفت: با پیگیری های صورت گرفته پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراها برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی شد و دستورالعمل و نحوه پرداخت آن نیز به صورت مکتوب برای آنها ارسال شده است.
اکنون باید دید شرایط تقسیط عوارض به چه نحوی است و آیا به گونه ای در نظر گرفته شده تا رانندگان بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد