موضوعات داغ

لکسوس نخستین الکتریکی خود را معرفی کرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کمپانی خودروسازی لکسوس همانطور که وعده داده بود، اولین خودروی تمام الکتریکی خود را در نمایشگاه بین المللی گوانگژو چین رونمایی کرد. خودرویی از خانواده شاسی بلند UX شرکت خودروسازی لکسوس که با کد 300e در بازار فعالیت خود را از سال آینده آغاز خواهد کرد.
برای سالیان سال، شرکت خودروسازی تویوتا از وسایل نقلیه تمام الکتریکی دوری کرده و به طراحی و ساخت وسایل نقلیه هیبریدی مشغول بوده است و حتی شرکت خودروسازی لکسوس هم به تبعیت از کمپانی مادر خود اقدام به عرضه وسایل نقلیه هیبریدی به مشتریان خود کرده است. حال با پیشرفت چشمگیر وسایل نقلیه تمام الکتریکی در جهان، دو خودروساز ژاپنی لکسوس و تویوتا هم ترغیب به طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی شده است تا اینکه بلاخره اولین خودروی تمام الکتریکی لکسوس از خانواده شاسی بلندهای UX متولد شد.

لکسوس نخستین الکتریکی خود را معرفی کرد

لکسوس نخستین الکتریکی خود را معرفی کرد


لکسوس UX در بخش فنی خود یک موتور الکتریکی 201 اسب بخاری بر روی محور جلو دارد که توسط مجموعه باتری لیتیوم یون 54.3 کیلووات ساعتی حمایت خواهد شد تا با یکبار شارژ کامل خود بتواند محدوده حرکت 400 کیلومتری طبق آزمایش NEDC برای کاربران خود داشته باشد. بسته باتری اتومبیل در کف اتومبیل نصب شده است تا به مرکز ثقل اتومبیل کمک کند و هدایت بهتر و ثبات بالاتری هم داشته باشد.
کاربران با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی بر روی تلفن همراه هوشمند خود می توانند از وضعیت شارژ باتری و همچنین حداکثر محدوده رانندگی با شارژ باقی مانده باتری های خود مطلع شوند. این برنامه همچنین یک تایمر برای شارژ باتری اتومبیل خواهد داشت تا کاربران شارژ اتومبیل را مطابق نیاز خود برنامه ریزی کنند. این نرم افزار همچنین امکان فعال کردن سیستم تهویه مطبوع اتاق و یا بخاری از راه دور را خواهد داشت.
شرکت خودروسازی لکسوس می گوید که شاسی بلند تمام الکتریکی UX 300e در بازار چین و اروپا از سال 2020 میلادی و در بازار ژاپن از سال 2021 میلادی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/7
ایول به لکسوس