موضوعات داغ

بازار کدام خودروها بعد از نرخ جدید بنزین داغ شده است؟

عکس مطلب اول
بعد از اعلام قیمت جدید بنزین و افزایش اولیه قیمت ها، شرایط بازار در حال بازگشت به وضعیت پیش بینی است. بر اساس بررسی ها، قیمت ها با اعلام نرخ جدید بنزین روند افزایشی به خود گرفت به طوری که وزیر صمت اعلام کرد مهمترین دلیل افزایش قیمت ها فعالیت دلالان و تلاش آنها برای ایجاد جو روانی کاذب است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خبرآنلاین، فعالان بازار خودرو معتقدند که پس از افزایش قیمت بنزین، بازار خودرو دچار رکود شدیدی شده و این رکود در دو دهه اخیر بی سابقه بوده است،اما در شرایط فعلی پرتقاضاترین خودروهای داخلی پراید، پژو 405 و البته انواع وانت ها بخصوص وانت هایی با قیمت پایین تر هستند. این وضعیت باعث شده تا قیمت این خودروها چسبندگی بالایی داشته باشد و کمتر کسی احتمال ریزش شدید قیمتی آنها را در روزهای آینده متصور باشد.
در حال حاضر تقاضا برای خرید خودروهای دوگانه سوز خصوصا پژو 405 گازسوز افزایش یافته است. قیمت پژو 405 گازسوز در بازار 90 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده است. همچنین قیمت پژو پارس گازسوز نیز در بازار 116 میلیون تومان است. افزایش قیمت بنزین از طرفی دیگر باعث افزایش مراجعه به کارگاه ها برای گازسوز کردن خودروها شده است. هزینه رسمی گازسوز کردن بین 3 تا 5 میلیون تومان اعلام شده است.

بازار کدام خودروها بعد از نرخ جدید بنزین داغ شده است؟

بازار کدام خودروها بعد از نرخ جدید بنزین داغ شده است؟


آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار
از روز چهارشنبه هفته گذشته قیمت ها در حال بازگشت به شرایط عادی بوده و قیمت پراید که در آستانه 55 میلیون تومانی شدن بود، حالا در محدوده 52 میلیونی ایستاده است. البته این قیمت نسبت به روز چهارشنبه افزایش 400 هزار تومانی داشته است. در حال حاضر قیمت پراید 111 سفید رنگ در بازار 52 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت این پراید در سایر رنگ ها 52 میلیون و 800 هزار تومان معامله می شود. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز با کاهش 10 تا 12 میلیون تومانی به قیمت 102 تا 104 میلیون تومان رسیده است.
قیمت وانت آریسان که در اواخر شهریور ماه سال جاری حدود 53 میلیون تومان معامله می شد، حالا در آبان ماه با افزایش 17 میلیون تومانی در میانه هفته به 70 میلیون و در پایان هفته به 73 میلیون تومان رسیده است. به این ترتیب وانت آریسان شاهد افزایش 20 میلیون تومانی بوده است. قیمت پراید 151 که ماه قبل 44 میلیون تومان بود، اکنون 50 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد.
در بازار خودروهای مونتاژی نیز قیمت سراتو از 280 میلیون تومان به 355 میلیون تومان افزایش یافت. قیمت این خودرو در روز پنجشنبه 310 میلیون تومان قیمت خورد. در بسیاری از آگهی ها نیز قیمت این خودرو 312 میلیون تومان به ثبت رسیده است. به این ترتیب قیمت سراتو در یک هفته حدود 43 تا 45 میلیون تومان افت قیمت را به خود دیده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد