موضوعات داغ

آینده قیمت خودروهای داخلی و وارداتی بعد از تغییر نرخ بنزین

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو درباره تاثیر افزایش نرخ بنزین بر روی قیمت خودروها اظهار داشت: معمولا با افزایش نرخ یکی از حامل های سوخت،مردم به سمت سوخت های دیگر می روند، اما در ایران به دلیل متنوع نبودن سبد سوختی این موضوع به شدت تورم زا خواهد بود. بنابراین با افزایش نرخ بنزین به دلیل رکود در بازار، قیمت ها در کوتاه مدت افزایش نمی یابد، اما در دراز مدت قیمت خودروها افزایش فزاینده ای خواهد داشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: راه حل کنترل افزایش قیمت ها با کنترل تورم انجام می شود. دولت در این شرایط باید انضباط مالی ایجاد کند و کسری بودجه خود را کاهش دهد. سیستم مالیات دهی نیز باید سامان یابد و در صورت انجام این موارد کنترل قیمت ها امکان پذیر است.
بعید است واردات خودرو آزاد شود
این کارشناس حوزه خودرو در ادامه درباره واردات خودرو بیان داشت: قیمت خودروهای وارداتی به طرز عجیبی افزایش پیدا کرده و این افزایش ناشی از ممنوعیت واردات خودرو است. بازار خودرو تابع عرضه و تقاضا بوده و تا زمانی که ممنوعیت وجود داشته باشد، شرایط به همین صورت خواهد بود. در حال حاضر چون عرضه در بازار وارداتی ها نیست قیمت ها ثابت مانده و حتی ممکن است افزایش یابد. در شرایط فعلی بعید است دولت واردات خودرو را آزاد کند و این بازار ممکن است آشفته تر شود و شرایط بدتری در انتظار وارداتی ها باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد