موضوعات داغ

درگ آلفارومئو 4C و بی ‌ام ‌و M2 کامپتیشن در هوای بارانی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در این ویدیو مسابقه درگ جو آکیلیس صاحب بی‌ ام ‌و M2 کامپتیشن با دوستش استفانو صاحب آلفارومئو 4C را شاهد هستیم. این دو در پیست درگ برونتینگتورپ در هوایی بارانی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.
در حالی که عاشقان موتورهای بنزینی ممکن است بگویند قطعا این بی ‌ام ‌و به دلیل قدرت بیشترش برنده مسابقه است، اما درگ بین این دو خیلی نزدیک پیش می‌رود. آلفارومئو 4C توان ۲۴۰ اسب بخار دارد اما وزن آن فقط ۹۰۰ کیلوگرم است. قدرت بی ‌ام ‌و خیلی بیشتر است و و توان ۴۰۵ اسب بخار تولید می‌کند اما وزن آن تقریبا دوبرابر آلفا یعنی ۱۶۶۰ کیلوگرم است. در شرایط ایده‌آل هردو مدل شتاب صفر تا صد ۴.۴ ثانیه دارند.
در مسابقه اول 4C شرایط بهتری نسبت به M2 دارد. این آلفا نه تنها شروع بهتری دارد، بلکه در طول مسیر کشش بهتری هم نسبت به رقیبش دارد. آکیلیس راننده M2 همچنین در تغییر دنده اشتباه می‌کند که همین نکته در پیشی گرفتن 4C تاثیر زیادی دارد.
قبل از مسابقه دوم، آکیلیس کمی تایرهای M2 را گرم می‌کند. او همچنین سیستم کنترل کشش را برای مسابقه دوم روشن می‌کند. پس از تمام این آماده‌سازی‌ها M2 به آلفا نزدیک‌تر می‌شود اما در پایان نمی‌تواند برنده شود.
M2 در مسابقه سوم برنده می‌شود، البته دلیلش این است که استفانو در شروعش با آلفا دچار اشتباه می‌شود. مسابقه چهارم هم نبرد نزدیکی است که نشان می‌دهد این دو مدل در شرایط یکسان تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.
پس از مسابقات، این دو درباره فرمان‌پذیری خودروهای خود با یکدیگر صحبت می‌کنند. استفانو تعادل M2 در هوای بارانی را تحسین می‌کند. دقت دریفت‌های آکیلیس با M2 بین مسابقات برای استفانو قابل باور نیست. استفانو سعی می‌کند این کار را با 4C خودش انجام دهد اما موتور وسط بودن این آلفا او را دچار مشکل می‌کند.
این ویدیو همچنین نشانگر فلسفه طراحی متفاوت این دو برند است که در اینجا رقابت خیلی نزدیکی با هم دارند. اگرچه تمام مسابقات بین این دو شرکت‌کننده خیلی نزدیک بودند، اما این دقیقا همان چیزی است که ماشین‌بازها دوست دارند آن را تماشا کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/12
به نظر من الفا خيلي بهتر از ب ام و بود اين و فراموش نكنين ب ام m2 يه موتور ٣ ليتري توربو داره اما 4c موتورش ١.٨ توربو و تنها برتري كه نسبت به ب ام و داره وزن كمترشه...به نظر من برنده نهايي الفاست