موضوعات داغ

از بوگاتی شیرون با ادیشن نوآر رونمایی شد؛ تنها 20 دستگاه از این خودرو ساخته می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی صحبت از سریع‌ترین و گران‌ترین خودروها باشد، بوگاتی همیشه رده‌های نخست لیست را در اختیار دارد. خودروهای تولیدی این شرکت رکوردهای سرعت و قیمت را شکسته‌اند و همیشه به دست خریدارانی می‌رسند که از مدت‌ها قبل سفارش این مدل‌ها را داده باشند، حتی قبل از اینکه آن خودرو به صورت رسمی معرفی شود. احیای لا وُیچر نوآر یا همان ماشین مشکی در ماه مارس ۲۰۱۹ رونمایی شد و نسخه مدرنی از Type 57 SC آتلانتیک بود که بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ تولید می‌شد. لا وُیچر نوآر آن‌قدر با استقبال خوبی روبرو شد که بوگاتی حالا تصمیم گرفته دو نسخه خاص از شیرون را به صورت همزمان معرفی کند: شیرون نوآر اسپورتیو و شیرون نوآر الگانس.

بوگاتی شیرون نوآر

بوگاتی شیرون نوآر

بدنه شیرون نوآر الگانس از فیبرکربن مشکی ساخته شده است. نشان نقره‌ای بوگاتی در مقابل جلوپنجره نقش بسته است. این تم مشکی حتی در کالیپرهای ترمز هم دیده می‌شود که پشت چرخ‌های جدید کاراکتر قرار گرفته‌اند. همچنین منحنی C شکل در بدنه از فلز سخت ساخته شده و با آلومینیوم پولیش شده که به ظاهر مشکی این شیرون کنتراست بیشتری بخشیده است. از فیبرکربن در آينه‌های عقب و کاور موتور هم استفاده شده و عنوان نوآر هم در پنل‌های کناری و پشت خودرو دیده می‌شود. در داخل هم عنوان نوآر در پایین درب‌ها، روی کنسول و زیرسری قرار گرفته است. شیرون نوآر اسپورتیو پولیش ماتی روی بدنه فیبرکربن خودش دارد، در حالی که اجزای خارجی مثل اگزوز، چرخ‌ها، اسپویلر و جلوپنجره همگی مشکی مات هستند. داخل این مدل مشکی‌تر از شیرون نوآر الگانس است و تمام کلمات و بخش‌های آلومینیومی به رنگ مشکی مات در‌آمده‌اند.
در هردو مدل از موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر چهار توربوشارژ استفاده شده که توان ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. فقط ۲۰ نسخه از این مدل‌ها ساخته می‌شود که تحویل آن‌ها از سه ماه پایانی ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. قیمت پایه هر کدام از این مدل‌ها ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد