موضوعات داغ

وضعیت حمل و نقل عمومی در بدترین حالت است

عکس مطلب اول
محسن هاشمی صبح روز گذشته و در آغاز جلسه شورای شهر تهران به موضوع آلودگی هوا پرداخت و با اشاره به شرایط موجود اعلام کرد که "روزهای گذشته را در حالی سپری کردیم که آلودگی هوای تهران به مرحله‌ ناسالم برای تمامی گروه‌ها رسید و تهران به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای جهان معرفی شد. درست است که بخشی از موضوع آلودگی هوا به شرایط جوی و باد و بارندگی بستگی دارد، اما بخشی نیز وابسته به میزان تولید آلاینده‌ها خواهد بود که مستقیما در اختیار و کنترل شهروندان است".
به گزارش خودروبانک و به نقل خبرآنلاین، رییس شورای شهر تهران اعلام کرد که در شرایط فعلی دو منبع اصلی برای آلایندگی تهران وجود دارد که می‌توان به تولید انرژی گرمایشی در منازل و ادارات و همچنین سوخت خودروها اشاره کرد. در این بین تولید انرژی گرمایشی در منازل و ادارات باید توجه داشته باشیم که براساس دیدگاهی تولید انرژی گرمایی در شهرها به وسیله سوخت‌های فسیلی کاری غیراصولی، غیرایمن و غیره است و تمامی شهرهای توسعه یافته انرژی گرمایشی خود را از برق تولید می‌کنند. هرچند لوله‌کشی شاهرگی و مویرگی گاز طبیعی در شهر، تهران و سایر شهرهای کشور را بر روی بمبی بالقوه قرار داده که می‌تواند در سوانح طبیعی و بحران‌ها خطرساز باشد و همچنین آلایندگی زیادی خواهند داشت.
رییس شورای شهر تهران به نقش خودروها در آلایندگی هوا نیز اشاره داشت و اعلام کرد که با وجود تکرار موضوع، لزوم تقویت سیستم حمل و نقل عمومی متاسفانه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته است و باید اعلام کرد که متاسفانه طی ۳۰ سال سپری شده از زمان پایان جنگ، در حال حاضر وضعیت حمل و نقل عمومی در بدترین شرایط قرار دارد و اگر به سرعت راجع به این موضوع اقدامی صورت نگیرد، وضعیت از شرایط فعلی به مراتب بدتر خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد