موضوعات داغ

نیسان GT-R50 ساخته ایتال ‌دیزاین رسما معرفی شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از رونمایی نیسان GT-R50 به عنوان یک طرح مفهومی و سپس مدل تولیدی، نیسان اعلام کرد عرضه این ابرخودرو به مشتریان که تعداد محدودی از آن تولید خواهد شد را از اواخر سال آینده آغاز خواهد کرد. اولین نمونه از این خودرو با همکاری استودیو طراحی ایتال ‌دیزاین ساخته شده، در نمایشگاه خودرو ژنو در مارس ۲۰۲۰ به نمایش در می‌آید و این هفته در جشنواره نیسمو ۲۰۱۹ حضور خواهد داشت.
باب لیشلی مدیر بخش خودروهای اسپرت نیسان درباره این مدل می‌گوید:
مشتریان ما از مدل‌های ساخته شده توسط ایتال‌ دیزاین لذت می‌برند، که تجربه زیادی در طراحی خودروهای خاص و پرقدرت دارد. ساخت نیسان GT-R50 توسط آن‌ها فوق‌العاده بوده و می‌توانم با اطمینان بگویم هر نسخه از این مدل محدود یک شاهکار مستقل خواهد بود.
نیسان قصد دارد ۵۰ نسخه از GT-R50 تولید کند که تعداد زیادی از آن‌ها قبلا پیش خرید شده‌اند. مشتریان در حال ارسال درخواست‌ برای شخصی‌سازی خودروهای خود هستند و هنوز تعدادی از آن‌ها برای پیش خرید در دسترس هستند.
تحویل نیسان GT-R50 به مشتریان از اواخر ۲۰۲۰ تا اواخر ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. قیمت GT-R50 بدون مالیات و آپشن‌ها ۹۹۰ هزار یورو معادل ۱.۱۲ میلیون دلار است. این پنج برابر قیمت نیسان GT-R نیسمو است که این مدل براساس آن ساخته می‌شود.
این ابرخودرو که به مناسبت پنجاهمین سالگرد نیسان GT-R در سال ۲۰۱۹ و ایتال‌ دیزاین در سال ۲۰۱۸ ساخته شده، از موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوشارژ بهره می‌برد که توان ۷۱۰ اسب بخار تولید می‌کند که ۱۱۰ تا از نیسمو استاندارد بیشتر است. گشتاور این مدل ۷۸۰ نیوتن متر است که ۱۲۸ نیوتن‌متر بیشتر از نیسان GT-R است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/16
هر چی بیشتر نگاهش میکنم احساس زیبایی بیشتری بهم میده اولش تو ذوق میزنه اما هر چی بیشتر توجه کنی میبینی واقعاً زیباس هر کی میگه خوشگل نیست چند بار دیگه به عکساش توجه کنه حتماً طراحیش رو درک میکنه واقعا قیافش برازنده گوزیلاس
1398/9/17
در تیتر این مقاله نوشته شده این خودرو "ساخته ایتال دیزاین" هست، که ممکن است خواننده را به اشتباه بیاندازد.
تیتر این مقاله، احتمالا از مقاله‌ای با تیتر " Nissan GT-R50 By Italdesign Production Version Goes Official" در سایت Motor1 برگرفته شده. ترجمه‌ای که برای این تیتر انجام شده اشتباهه.
اساسا کمپانی ایتال دیزاین خودرو نمیسازه، بلکه طراحی‌ و مهندسی‌ بدنه خودرو و تست خودرو انجام میده.
(تنها خودروی کمپانی ایتال دیزاین، خودروی زیرونو هست فقط ۵ عدد از اون قراره تولید بشه و موتور و گیربکس و قطعه‌های فنیش محصول کمپانیهای دیگه هست)

بخش‌های فنی‌ این نسخه از نیسان GT-R مثل سایر نسخه هاش ساخت خود نیسان هست، ولی‌ قسمتی‌ از طراحی‌ بدنه و نیز مونتاژ بدنه و اتاقش توسط ایتال دیزاین انجام شده.
بعلاوه بدلیل شهرت نام ایتال دیزاین و برای جلب مشتری بیشتر، نام رسمی‌ این خودرو را "Nissan GT-R50 By Italdesign" گذاشته ا‌ند و این نام روی بدنه و پلاک خودرو درج شده.

ضمنا ترجمه عبارت "Nissan GT-R50 By Italdesign Production Version" میشه : "ورژن تولیدی خودروی Nissan GT-R50 By Italdesign".
عبارت "ورژن تولیدی"، در مقابل "ورژن مفهومی‌" یا "ورژن پیش تولید" بکار میره، یعنی‌ ورژنی از خودرو که به همان شکل به مشتری تحویل داده میشه.