موضوعات داغ

نگاهی به شرایط و قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد + جدول قیمت آذرماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پژو 207 صندوقدار جز جدیدترین محصولات ایران خودروست که در زمانی نه چندان مناسب، وارد بازار گردید. پیش‌تر و در مطلبی به برررسی قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد پرداخته بودیم، اکنون و پس از چندماه فاصله، نوسان بازار، سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت سوخت، قصد داریم مجددا شرایط بازار این محصول جدید ایران خودرو را مورد بررسی قرار دهیم.
همان‌طور که قبلا هم گفته‌ایم، موتور 1600 سی سی پژو، موسوم به TU5، به ستون فقرات محصولات ایران خودرو در سال‌های اخیر تبدیل شده و تقریبا بر روی هر محصول داخلی ساخت این شرکت، نصب گردیده است. این پیشرانه به واسطه آلایندگی کم، مصرف سوخت پایین و راندمان نسبتا مطلوب، با اکثر محصولات ایران خودرو سازگار است و این شرکت به واسطه موتور TU5، توانست وارد برخی بازارهای خارجی نیز بشود. با توجه به شرایط حاکم بر صنعت خودرو ایران، باید انتظار عرضه فیس لیفت‌های مختلف بر روی محصولات قدیمی ایران خودرو را داشته باشیم، که پژو 207 یکی از آخرین نمونه فیس لیفت‌های این شرکت قلمداد می‌شود.

پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار

پژو 206 پلاس یا پژو 207i، نسخه‌ای فیس لیفت شده و با امکانات بیشتر از هاچ‌بک سالخورده فرانسوی است که در اواخر دهه هشتاد خورشیدی، پا به بازار ایران و سایر کشورهای در حال توسعه نظیر برزیل گذاشت. تولید این محصول به واسطه دوره اول تحریم‌های خودروسازی، دچار وقفه شد، اما از چند سال پیش، مجددا با ظاهری جدید به بازار بازگشت. در حقیقت ایران خودرو، فیس لیفت پژو 206 را مجددا مورد فیس لیفت قرار داد و امکاناتی نظیر دی‌لایت و نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای، به این محصول افزوده شد. از سوی دیگر، با توجه به ‌آن‌که از ابتدای دهه نود، ایران خودرو قالب‌های چینی و هندی را جایگزین قالب‌ها و قطعات فرانسوی نمود، کیفیت ساخت این خودرو نسبت به مدل‌های اولیه، کاهش قابل توجهی داشته است. به بیان مالکین،‌ موتور‌های TU5‌ ساخته شده از سال 91 به بعد، سریع‌تر داغ می‌کنند، مصرف سوخت بیشتری دارند و در بازه‌های کوتاه‌تری نیاز به تعمیرات اساسی خواهند داشت. بنابراین شما با خرید یک پژو 207 صندوقدار،‌ امکانات بیشتر و چهره جدیدتری را با کیفیت پایین‌تری در اختیار خواهید داشت.
با توجه به تجربه موفق پژو 206 صندوقدار، ایران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه سدان پژو 207 را جهت رقابت با سدان‌های اقتصادی چینی، که در حال تدارک حمله‌ای همه جانبه به بازار ایران بودند، تولید و عرضه کند. نکته جالب در خصوص خودروهای مختلفی که براساس پلتفرم پژو 206 صندوقدار ساخته شده‌اند، کاهش حجم صندوق عقب آنهاست. برای مثال، پژو 206 صندوقدار، صندوقی به حجم 450 لیتر دارد. این حجم در رانا، یعنی نسخه ارزان‌سازی شده پژو 206 صندوقدار، به 400 لیتر کاهش یافته است. در مورد پژو 207 صندوقدار، این کاهش حجم بسیار بیشتر بوده تا فضای صندوق عقب، تنها 325 لیتر باشد. معلوم نیست طراحان ایران خودرو، این کاهش حجم را با جایگزین چه مورد یا مواردی کرده‌اند، چرا که کمبود فضای پا برای سرنشینان عقب، به عنوان یک نقطه ضعف قابل توجه در هر سه خودرو وجود دارد.

پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار

پیش از افزایش شدید قیمت‌ها، بازار خودروهای اتوماتیک اقتصادی، رشد قابل توجهی داشت و ایران خودرو نیز برای عقب نماندن از این قافله، محصولاتی نظیر پژو 207 صندوقدار، پژو پارس اتوماتیک و تندر پلاس را به بازار عرضه نمود. با گذشت یکسال از اعمال تحریم‌های خودروسازی، وضعیت اتوماتیک‌های اقتصادی چینی، نظیر دانگ فنگ H30‌ کراس، جک J4، جیلی GC6 و راین V5، در شرایط مطلوبی قرار ندارد. تندر پلاس نیز به واسطه خروج رنو از بازار ایران، دیگر به تولید نمی‌رسد. بنابراین عمده‌ترین گزینه اتوماتیک برای مشتریان ایرانی، دو خودرو پژو 207 صندوقدار و پژو پارس اتوماتیک هستند که از قوای فنی و گیربکس مشترکی استفاده می‌کنند. با توجه به آن‌که کابین پژو پارس بزرگتر است، اگر قصد خرید خودرویی خانوادگی را دارید، بهتر است تا پژو پارس اتوماتیک را خریداری نمایید. اما اگر ظاهر بروز و امکانات رفاهی برای شما اهمیت دارد، پژو 207 صندوقدار گزینه مطلوبی خواهد بود. باید توجه داشته باشید که اخیرا این خودرو با رینگ‌های فولادی و قالپاق به دست مشتریان می‌رسد و علاوه برآن، برخورد با ایرادات مونتاژی گوناگون، غیر قابل اجتناب خواهد بود. در جدول زیر، به بررسی قیمت پژو 207 صندوقدار در بازار آزاد، پس از گرانی و سهمیه بندی بنزین پرداخته‌ایم که شما را دعوت به ملاحظه آن می‌نماییم:
سال ساختکارکردرنگبدنهقیمت
1398صفرکیلومترسفیدبدون رنگ164 میلیون تومان
1398صفرکیلومترمشکیبدون رنگ180 میلیون تومان
1398صفرکیلومترنقره ایبدون رنگ168 میلیون تومان
1397صفرکیلومترسفیدبدون رنگ170 میلیون تومان
139718,000 کیلومترسفیدبدون رنگ160 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد