موضوعات داغ

ماشینچی بخریم؟ بررسی بهترین گزینه‌های بازار در بازه 500 میلیون تا 1 میلیارد تومانی

عکس مطلب اول
بیش از یک سال نیم است که از ممنوعیت واردات خودروهای وارداتی می‌گذرد. در همین این مدت، بازار خرید و فروش خودروهای وارداتی کارکرده در ایران حسابی داغ شده. بازار دیگر مثل گذشته نیست. با توجه به حضور برندهای مطرح اروپایی و آسیایی در چند سال گذشته در حال حاضر برندهای روز دنیا در ایران حضور پیدا کرده‌اند. برندهایی که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. تنوع بالا و حضور محصولات مختلف در بازار باعث سردرگمی خریداران شده است. می‌شود. از طرفی نوسانات بازار ارز نیز مزید بر علت شده تا واقعا خریداران ندانند با سرمایه‌ای که در دست آنهاست، ماشینچی می‌توانند بخرند؟ خب شاید این سوال شما نیز باشد که با این میزان پول، چه ماشینی می‌توانیم بخریم؟ اگر دقیقا به دنبال یافتن این سوال هستید، پس با ما همراه شوید تا آشنایی کاملی با خودرو‌های کارکرده وارداتی خارجی پیدا کنید که قیمتی بین 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان دارند.

با 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان ماشینچی بخریم؟
همیشه برای انتخاب بهتر، باید دسته بندی درستی داشت. زمانی که در انتخاب خود دچار شک و تردید می‌شوید که دقیقا قادر به مقایسه گزینه‌های مختلف نیستید نباشید. ما در اینجا قصد نداریم تا در مورد مزایا و معایب خودروهای روز داخل بازار ایران صحبت کنیم. بلکه تنها هدف ما، آشنا کردن شما با انتخاب‌هایی است که می‌توانید در این دامنه قیمتی داشته باشید. شاید اگر از برخی فروشندگان سوال کنید، آنها به شما خواهند گفت که در این دامنه، قدرت خرید بالایی نخواهید داشت. اما این اصلا یک نظر تخصصی، حداقل برای مخاطبین ما که شما هستید، به حساب نمی‌آید.

تویوتا

تویوتا

بر خلاف تصور، گزینه‌های پیش روی شما آنقدر زیاد هستند که ترجیح دادیم این خودروها را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهیم تا خودروی محبوب خود را تا انتهای این مقاله پیدا کنید. پس آماده باشید که خودتان را پشت فرمان خودروی دلخواهتان ببینید. تا شنیدن صدای استارت خودروی محبوب خود، تنها چند لحظه فاصله است!

خودروهای شاسی بلند یا همان SUV
قطعا خودروهای شاسی بلند در بین جوانان ایرانی بسیار مورد توجه قرار گرفته. البته کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به راندن این نوع خودروها علاقه نداشته باشد. به همین دلیل شاید برای برخی از افراد، برند خودرویی که خریداری می‌کنند، آنقدر اهمیت ندارد که به شاسی بلند بودن آن اهمیت می‌دهند. این یک علاقه مشترک بین بسیاری از ایرانیان است و شکی در آن نیست. از این رو شاید شما هم بخواهید با بودجه 500 میلیونی تا 1 میلیاردی، یک خودروی شاسی بلند کارکرده وارداتی زیبا و مجلل تهیه کنید اما نمی‌دانید که اصلا چنین امکانی وجود دارد یا خیر و اینکه ماشینچی میشه خرید؟ اگر تصور می‌کنید که چنین خریدی امکان پذیر نیست، باید بدانید که می‌توانید بین بیش از 10 برند مختلف، خودروی محبوب خود را انتخاب کنید!
• هیوندای
یکی از برندهای محبوب و قدیمی که مدل‌های فیس لیفت آن به تازگی وارد بازار ایران شده، سانتافه نام دارد. قطعا نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا این خودروی زیبا طرفداران زیادی دارد. شما با 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان، به راحتی می‌توانید یک سانتافه نیو 2016 تا 2017 بدون رنگ تهیه کنید. البته با این مبلغ می‌توانید به سراغ خرید هیوندای توسان و وراکروز iX55 بروید. البته وراکروز کمی گران قیمت‌تر است و تا حدود 800 میلیون تومان، شاید مدل 2013 یا 2014 بدون رنگ را بتوانید تهیه کنید.
• تویوتا
لازم به توضیح نیست که محصولات برند تویوتا تا چه حد مقاوم و با کیفیت هستند. به هر صورت اصلا نمی‌توان منکر این موضوع شد که پرادو در ایران، بیش از حد تصور طرفدار دارد. البته تعجبی هم نیست. وقتی این خودرو تبدیل به خودروی اول سازمان ملل متحد شده، پس باید هم طرفداران زیادی داشته باشد.
شما با حدود 1 میلیارد تومان می‌توانید یک دستگاه پرادو 4 درب 2010 شش سیلندر کاملا سالم تهیه کنید. تویوتا انتخاب مناسبی است زیرا طول عمر بسیار زیادی دارد و لازم نیست که نگران کارکرد بالای آن باشید. به علاوه اینکه گزینه‌هایی همانند راوفور 2018 و اف جی کروز 2011 نیز با همین قیمت پیش روی شما قرار دارند. انتخاب بین این سه مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و می‌توانید هر کدام را با قیمت مشابه خریداری کنید.
• کیا
بسیاری از خریداران ایرانی، به برند کیا علاقه‌مند هستند. اگر شما نیز طرفدار این برند هستید، قطعا با کراس آور بزرگ یا شاسی بلند کوچک و زیبای این برند، یعنی سورنتو آشنایی دارید. نیو فیس سورنتو در سطح جهانی طرفداران زیادی را جذب خود کرد. باید بگوییم که با حدود 800 میلیون تومان می‌توانید یک مدل 2017 بدون رنگ این خودروی زیبا و دوست داشتنی را خریداری کنید. البته با هزینه مشابه هنوز هم گزینه اسپرتیج 2018 پیش روی شما قرار دارد. این به شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب نمایید.

میتسوبیشی

میتسوبیشی

• رنو کولیوس
حدود یکی دو سالی از ورود مجدد جنجالی رنو به بازار ایران می‌گذرد. در میان محصولات این برند فرانسوی برند‌های این خودروساز فرانسوی، دو مدل شاسی بلند داستر و کولیوس بیش از همه توجه طرفداران را به خود جلب کردند طراحی ظاهری کولیوس بسیار دیدنی است و به همین دلیل مورد توجه اکثر جوانان قرار گرفته. از نظر فنی و آپشن‌های اضافی نیز این ماشین در جایگاه بسیار بالایی قرار می‌گیرد. خوشبختانه شما می‌توانید با حدود 800 میلیون تومان، یک مدل 2018 از این خودروی زیبا و دوست داشتنی فرانسوی را داشته باشید.
• میتسوبیشی
یکی دیگر از برند‌های معروف و محبوب ژاپنی، قطعا میتسوبیشی است. اگر به این برند خودروسازی لوکس و منحصر به فرد علاقه دارید و ترجیح می‌دهید خودروی خاصی را داشته باشید، می‌توانید به سراغ مدل‌های اوتلندر و ای اس ایکس بروید. مدل‌های اوتلندر 2017 حدود 890 میلیون و ای اس ایکس‌های 2017 حدود 600 میلیون قیمت دارند.
• نیسان
مدتی است که نیسان نیز در رقابت با تویاتا برخواسته و خودروهای شاسی بلند زیبایی را تولید می‌کند. در حال حاضر مدل برند ایکس تریل این خودروساز ژاپنی در بازار ایران به کرات دیده می‌شود. شما می‌توانید با صرف هزینه 600 تا 800 میلیون تومان، یک دستگاه از این خودروی لوکس و زیبا را تهیه کنید.
• لکسوس
همه ما این برند ژاپنی لوکس را به با خودروهای NX و RX می‌شناسیم. این دو غول شاسی بلند زیبا که مدتی طولانی است که در بازار ایران حضور دارند. در حال حاضر مدل NX هیبریدی طرفداران زیادی را جذب خود کرده. شما با صرف هزینه حدود 950 میلیون تومانی، می‌توانید یک دستگاه لکسوس NX مدل 2017 تهیه کنید. جالب است بدانید که مدل‌های RX هنوز قیمت خود را حفظ کرده‌اند و باید حدود 950 میلیون برای مدل 2011 آنها هزینه کنید.
• فولکس واگن
حدود دو سال از ورود دوباره برند فولکس واگن به ایران می‌گذرد و با یک شاسی بلند زیبا از همه دلربایی کرده. این شاسی بلند تیگوان نام دارد و جزء پر آپشن‌ترین و اسپرت‌ترین خودروهای شاسی بلند ایران به حساب می‌آید. شما با حدود 990 میلیون تومان می‌توانید این خودروی زیبا را تهیه کنید.

بی ام و

بی ام و

• بی ام و
بی ام و اصلا جایی برای توضح باقی نمی‌گذارد. بدون شک این خودروی آلمانی زیبا تنها با تجملات تعریف می‌شود. شما با حدود 950 میلیون تومان، قادر خواهید بود که مدل X3 سال 2015 و X1 سال 2018 در فهرست خرید خود قرار دهید.
البته بیش از این نیز می‌توان چنین لیستی را ادامه داد. در حال حاضر با وجود اینکه محدودیتی در واردات خودروهای وارداتی به وجود آمده، باز هم می‌توان انتخاب‌های بسیار خوبی در میان خودروهای کارکرده خارجی داشت. اصلا مهم نیست که با چه بودجه‌ای قصد خرید دارید، تنها باید بدانید که چه انتظاری از خودرو دارید و انتخاب خود را بر همان اساس انجام داده و اصطلاحا، می خواهید ماشینچی بخرید!
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/17
که چی مثلا؟!
فکر کردید ما این اسما و قیمتا رو بلد نیستیم؟!!
مهم،مقایسه و ترجیح خریده و بررسی بازار دست دو و معایب کارکرده ها و ...
1398/9/18
خیلی گزارش بی خودی بود ، 500 تاااااا 1 میلیارد خیلی مسخره بود مگه جنگه ،