موضوعات داغ

رونمایی از آلفارومئو جیولیا الکتریکی قبل از ورود به مسابقات ۲۰۲۰

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به زودی مدل الکتریکی آلفارومئو جیولیا به مسابقات ETCR که مخصوص خودروهای الکتریکی ساخته شده براساس مدل‌های تولیدی کارخانه است اضافه خواهد شد. تیم رومئو فراریس از مونزا ایتالیا این مدل را می‌سازد و مسابقات از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهند شد.
رومئو فراریس اولین تصویر این خودروی مسابقه‌ای را منتشر کرد. این گروه اولین تیم غیرکارخانه‌ای هستند که به مسابقات ETCR می‌پیوندند. دیگر خودروهای حاضر در این مسابقات کوپرا و هیوندای پشتیبانی شده توسط این خودروسازان هستند.

آلفارومئو جیولیا

آلفارومئو جیولیا

مسابقات ETCR از سال ۲۰۲۰ با چهار مسابقه آغاز می‌شوند، اما تعداد آن‌ها در ۲۰۲۱ افزایش خواهند یافت. خودروهای مسابقه‌ای حاضر باید از یک مدل چهار یا پنج درب کارخانه به عنوان نقطه شروع تولید خود استفاده کنند. آن‌ها باید از یک موتور الکتریکی با ۴۰۲ اسب بخار قدرت پیوسته و ۶۷۱ اسب بخار قدرت نهایی بهره ببرند. این مدل‌ها دارای باتری ۶۵ کیلووات ساعت خواهند بود. گیربکس تک‌دنده وظیفه تامین قدرت چرخ‌های عقب را برعهده دارد.
موتور، گیربکس، اینورتر و پک باتری پکیج اصلی هر مدل هستند، اما تیم‌ها آزادند هر طور بخواهند آن‌ها را در شاسی خود جا دهند.
رومئو فراریس به دلیل طراحی و تولید آلفا رومئو جولیت با مدل‌های مسابقه‌ای آلفا بیگانه نیست. این مدل چندین بار برنده مسابقات TCR و FIA WTCR شده است.
مکیلا جروتی مدیر عملیاتی رومئو فراریس درباره حضور در مسابقات ETCR گفت:
پس از اینکه با آلفارومئو جولیتا در مسابقات TCR به بهترین نتیجه ممکن رسیدیم، حالا وارد مسابقات معتبر ETCR خواهیم شد. ما معتقدیم خودروهای الکتریکی آینده بازار خودرو و مسابقات رانندگی را در اختیار دارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد