موضوعات داغ

خودروی SWM در یک قدمی بازار ایران؛ تازه وارد دورگه روی خط تولید

عکس مطلب اول
امروز عکس‌هایی توسط یکی از مخاطبین خودروبانک برای ما ارسال شد که نشان از ورود نمونه‌هایی از خودروی دو رگه چینی-ایتالیایی SWM به تهران دارد. این خودرو که قبلاً به صورت مفصل در مورد آن صحبت کرده بودیم، خودرویی کاملاً جدید است که توسط همکاری دو کمپانی چینی و ایتالیایی ساخته شده و حال برای ورود به خط تولید یکی از خودروسازان داخلی وارد کشور شده است.
عکس‌های ارسال شده نشان از ورود نمونه‌های تست به کشور است و با توجه به بسته بودن واردات خودرو، می‌توان این نتیجه را گرفت که به زودی شاهد تولید این خودرو در داخل کشور خواهیم بود. البته این موضوع خیلی پنهان نیست و در چند وقت اخیر زمزمه‌هایی از عرضه SWM توسط سیف خودرو به گوش می‌رسید و حال با دیدن این عکس‌ها مشخص است که از داخل خط تولید شرکت سیف خودرو ارسال شده و باید گفت به زودی شاهد تولید این خودرو روی خط تولید این شرکت خواهیم بود. خودروی SWM به دلیل چهره متفاوت و مدرن، و همچنین استفاده از پیشرانه پرقدرت می‌تواند گزینه مناسبی برای عرضه به بازار باشد و در مقابل دیگر کراس‌اوور‌های چینی بازار در این رده قیمتی، کارت برنده خوبی باشد.

SWM G01

SWM G01

برای آشنایی بیشتر با SWM G01 می‌توانید به صفحه معرفی SWM G01 مراجعه کنید اما به صورت خلاصه باید بگوییم که این خودرو در دو نسخه استاندارد و F عرضه شده که البته هر دو از نظر پیشرانه و فنی یکسان هستند و تنها از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. در حقیقت SWM یک موتورسیکلت‌ساز ایتالیایی است که با سرمایه‌گذاری چینی‌ها (برلیانس) وارد بازار خودرو نیز شده و برای نشان دادن اصالت خود به کشور چکمه‌ای، در بعضی از نقاط خودرو پرچم ایتالیا را قرار داده است.
پیشرانه بکار رفته روی SWM G01 چهار سیلندر 1.5 لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ است که می‌تواند حداکثر 156 اسب بخار و 230 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع 6 سرعته خودکار است که تمام نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.
شاید با نگاه کردن به عکس‌های این خودرو، نتوانید به راحتی ابعاد آن را تشخیص دهید اما باید بگوییم که با 4610 میلیمتر طول، 1855 میلیمتر عرض و 1725 میلیمتر ارتفاع، با ابعادی بزرگ‌تر از خودرویی مثل جک S5 روبرو هستیم.

خودرو SWM

خودرو SWM

از نظر تجهیزات رفاهی همچون دیگر خودروهای چینی، با لیست کاملی از تجهیزات همچون سقف پانوراما، چراغ‌های گردشی در پیچ، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS ، بلوتوث، سیستم شارژ موبایل وایرلس و سیستم صوتی با حداکثر 9 بلندگو مواجه هستیم.

دو رگه ایتالیایی-چینی

دو رگه ایتالیایی-چینی

قیمت خودروی SWM G01 با توجه به شرایط ارز واقعاً غیرقابل پیش‌بینی است، اما با توجه به قیمت جهانی این خودرو، باید انتظار یک کراس‌اوور جدید در حدود 300 الی 350 میلیون تومانی را داشته باشیم.
در گالری عکس زیر می‌توانید عکس‌هایی از حضور SWM G01 در تهران جهت انجام تست‌های اولیه برای عرضه در بازار خودرو را ببینید که احتمالاً به زودی خیابان‌های کشور را لمس می‌کند.

نظرات کاربران

8 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/19
چینیا تا از این موتور 1.5 خسته طرح میتسوبیشی دست نکشن خریدشون اونهم تو این شرایط قیمت بنزین و مخارج بالای موتورهای پرخوران منطقی نیست
1398/9/19
وای خدا ینی میشه؟
فکرشو بکن:
ماشینت چیه؟
Swm ... بعد با افتخار توضیح بدی که یه دوچرخه ساز درپیت ایتالیایی بوده که رفته چین و رسما تو لجن فرو رفته و الانم اونم ایران بیشه شیران مهد دلیران و توسط سیف خودروی خوشنام به تعداد نامشخص و آینده ی مبهم و لابد قیمتی توهمی سرهمبندی میشه ....ای خدا جونم شکرت! ممنونم بابت این روزا ...
1398/9/22
از چیزی که سر در نمیاری حرف نزن اولا دوچرخه سازی نیست موتور سازیه دوما اصلا میدونی موتورهای ایتالیای چیا هستن دو تا نمونه نام میبرم بقیه اش خودت برو تحقیق کن دوکاتی و وسپا
1398/9/19
خدا کنه مدل اسپرتش بیاد ایران
1398/9/25
حاجی من ۲۰۶ گرفتم سال۸۴ ۲۲۰ تا رفتم مرگ نداره
رفیقم ۳۱۵ خرید به گه خوری افتاده
برید یه ماشین آدمیرادی
بخرید
بنظرم تیولی خوبه حداقل کره ای سوارید
1398/12/17
اگه قیمتش رو۴۰۰ تومن باشه میارزه
1398/12/22
دقیقا چیو میارزه حاجی؟ من که فکر میکنم دستت خورده یه صفر اضافه گذاشتی 😐😶
1399/1/3
از نظر ایمنی یک ستاره هم نگرفته اگر با پراید نمیری با این بدنه که این خودرو داره میمیری