موضوعات داغ

پیش‌فروش خودرو با آلایندگی یورو 4 را متوقف کنید

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس قانون و از سال 94 استاندارد جاری کشور مطابق با استاندارد حد مجاز آلودگی جاری در کشورهای اروپایی، یورو 6 است.
به نقل از فارس، شرکت ایران‌خودرو این قانون را زیر پا گذاشته و اقدام به پیش‌فروش 4 محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آذرماه سال 99 کرده است.
در همین رابطه سید محمد میرزایی قمی رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با ارسال نامه‌ای خطاب به مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو خواستار توقف این پیش فروش شد و اظهار داشت: در صورت انجام پیش فروش محصولات این سازمان پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
متن این نامه به شرح زیر است:
به استحضار می‌رساند بر اساس بخشنامه مورخ 20 آذر 98 آن شرکت محترم در وب سایت رسمی خود اقدام به پیش فروش 4 محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آذر ماه سال 99 کرده است.
پیرو نامه شماره 98/300/32344 مورخ 12 آبان 1398 به وزارت صنعت معدن و تجارت تشریح شد که بر اساس ماده 4 قانون هوای پاک پیش فروش محصولات یورو 4 برای سال آینده ممنوع بوده و خودروسازان باید قبل از هر گونه اقدام فروش یا پیش فروش نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند.
با توجه به اینکه برای 4 محصول مذکور تا کنون اقدامی جهت ارتقاء استاندارد آلایندگی به یورو 5 صورت نگرفته است مقتضی است دستور فرمایند از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده جلوگیری به عمل آید.
بدیهی است در صورت انجام پیش فروش محصولات این سازمان پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
نامه سازمان محیط زیست خطاب به مدیرعامل ایران خودرو

نامه سازمان محیط زیست خطاب به مدیرعامل ایران خودرو

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/24
آره اونا هم حتما متوقف می کنن! این آشغال سازا استاندارد یورو 4 که هیچی، یورو منفی 10 هم بسازن باز هم هیچ کسی کاری بهشون نداره!
1398/9/24
غلط می کنن پیگیری قانونی کنن. اون زمان که تو همون سازمان خراب شده به اصطلاح محیط زیست به آقای جمشید آرین -- که اولین بار خودروی برقی رو تو دنیا اختراع کرده بود -- به خاطر منافع شخصی رئیسش مجوز ندادن خفه بودن؛ حالا صداشون دراومده. احتمالا منافعشون رو این دزدا (به اصطلاح خودروسازها) تامین نکردن دیگه. وگرنه صداشون درنمی اومد. آقا درمان مشکلات کشور تربیت نیرو های متعهد و متخصص در مدارس ودانشگاه ها و به ویژه مدارس است.