موضوعات داغ

پیمایشی شدن عوارض آزادراهی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره پیمایشی شدن عوارض آزادراهی اظهار داشت: پیمایشی شدن عوارض آزادراهی در عدالت اجتماعی تاثیرگذار است و باید اجرایی شود. پیش از این هر کسی که وارد آزادراه که وارد آزادراه می شد، می بایست عوارض کل مسیر را بپردازد، اما در این طرح رانندگان به اندازه استفاده از آزادراه عوارض را پرداخت می کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت های اجرای این طرح محیا است و مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد. بنابراین ابتدا باید عوارض آزادراه ها الکترونیکی شود و پس از آن نسبت به تجهیزات پیمایشی شدن عوارض اقدام کنیم.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه افزود: در مرحله اول آزادراه هایی مانند تهران - قم، تهران - ساوه، تهران - قزوین و قزوین - زنجان که عوارض آنها الکترونیکی شده، طرح پیمایش در آن اجرایی خواهد شد و سپس آزادراه های دیگر به این طرح ملحق خواهند شد.
مقبلی در ادامه درباره نحوه اجرای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی و چگونگی نصب دوربین ها و تجهیزات گفت: در حال حاضر دوربین های زیادی در آزادراه ها وجود دارد که ضمن خواندن پلاک، سرعت آنها را نیز محاسبه می کند و بر اساس فرمول های مختلفی که دارند خودروهای متخلف را جریمه می کند. اما برای پیمایشی شدن عوارض آزادراهی دوربین ها و تجهیزات دیگری نیاز است که باید در همه ورودی و خروجی های اصلی و فرعی آزادراه نصب شود و به محض ورود و خروج، عوارض آن را بر اساس کیلومتر پیمایش شده محاسبه کند.
وی در پایان بیان داشت: با مذاکرات صورت گرفته با شرکت مجری و سرمایه گذار این طرح، در ابتدا چهار آزادراه دولتی که عوارض آنها الکترونیکی شده، عوارض آنها طی امسال و ماه های پیشرو به صورت پیمایشی محاسبه خواهد شد و پس از آن آزادراه های دیگر به این طرح خواهند پیوست.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/24
اى کاش اينقدر که مسئولين به فکر راههاى مختلف گرفتن عوارض هستند کمى هم در فکر افزايش ايمنى,کيفيت آسفالت ،امکانات رفاهى و...اتوبانها هم بودن....