موضوعات داغ

فولکس واگن پاسات به طرز عجیبی در تست گوزن شکست خورد +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تست گوزن نام جالبی برای یک آزمایش جذاب به منظور نمایش واکنش خودروها به مانورهای اضطراری است. خودروسازان و شرکت‌های مستقل روش‌های زیادی برای سنجش پویایی خودروی خود دارند، اما تست گوزن یکی از بهترین آن‌هاست. این تست انحراف ناگهانی برای برخورد نکردن با یک شی را شبیه‌سازی می‌کند، و سپس یک انحراف ناگهانی دیگر را ایجاد می‌کند تا با خودروهای روبرویی برخورد نکنید. فولکس واگن پاسات واریانت در این تست اصلا عملکرد خوبی ندارد.
فولکس واگن پاسات واریانت از موتور ۲ لیتری با توان ۱۸۸ اسب بخار بهره می‌برد. راننده با سرعت ۷۷ کیلومتر بر ساعت وارد تست می‌شود و اصلا نمی‌داند عملکرد خودرو چگونه خواهد بود. دنباله ماشین به شدت منحرف می‌شود، تا جایی که راننده به دردسر افتاده و با یک مخروط در طرف دیگر جاده برخورد می‌کند.
راننده با کاهش سرعت به ۷۳ کیلومتر بر ساعت تست تغییر مسیر را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. البته این بار هم دنباله خودرو کمی منحرف می‌شود اما راننده برای این شرایط کاملا آماده است. البته بیشتر خودروها با این سرعت در تست گوزن دچار مشکل می‌شوند، اما تمایل این مدل به منحرف شدن بیشتر از چیزی است که معمولا اتفاق می‌افتد. تا جایی که می‌دانیم این واگن قابلیت کنترل پایداری را هم فعال کرده است. البته خبر خوب این است که پاسات واریانت خصوصیات رانندگی خوبی دارد که ماشین‌بازها از آن لذت خواهند برد. این مدل در تست مارپیچ خیلی خوب توانست انحراف دنباله خودش را کنترل کند. اما رانندگان عادی پاسات واریانت که ناگهان با یک وضعیت اضطراری روبرو می‌شوند، کار سختی برای کنترل آن خواهند داشت.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/9/28
خیلی برام جالب بود چون فکر میکردم عملکردش بهتر باشه 🤔 اما مشکل اصلی اینه که فکر کنم فیلمشو نذاشتین 😐
1398/9/28
تست پاسات سدان شو من ندیدم ولی چیزی که بنظرم میاد اینه که این نسخه استیشن هستش و با توجه به ابعاد و وزن بیشتر بایستی تایرش هم فرق کنه در کنار این موارد سیستم پایداری تحت فشار تر هم هستش پس عجیب نیست تهش در بره ولی خب کارشناس های باید دقیق تر بررسی کنن ولی بنده شخصه پاسات در ایران تست کرده بودم از نظر تعادل واقعا خوب بودش در سمت منزل ما یک جایی هستش ماشین های ایرانی نهایت توی پیچش بتونن بین 35تا 50تا بستگی به مدل و ارتفاع برن ولی شخصا با پاسات حدود 85تا رفتم و خوب میرفت ولی صدای جیغ تایر مشخص بود همینطور تلیسمان هم تست کرده بودم توی این مسیر ولی خب تست هایی که ویدیو شو میگیرن شرایط خودشو داره برای مقایسه خودروها