موضوعات داغ

هک کردن شورلت ولت توسط واشنگتن پست! خودروها از شما جاسوسی می کنند +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شمردن مزیت‌های خودروهای هوشمند کار سختی نیست. از استفاده کردن گوشی برای گرم کردن کابین در زمستان تا تنظیم محدودیت سرعت برای رانندگان جوان، کنترل از راه دور زندگی را راحت‌تر می‌کند. اما این مزیت‌ها ممکن است مشکلاتی هم برای صاحبان خودروها به وجود آورند.
جفری فاولر نویسنده بخش فناوری واشنگتن پست با هک کردن یک شورولت ولت مقدار اطلاعاتی که خودروها جمع‌آوری می‌کنند را بررسی کرد. در واقع فاولر می‌خواست بداند این خودروهای متصل چه مقدار اطلاعات به جنرال موتورز می‌فرستند. اگر خودروی شما مکان فروشگاه موردعلاقه شما را در حافظه خودش ذخیره کند یک چیز است و اینکه این اطلاعات را برای شرکت خودروساز بفرستد چیز دیگری است. این قضیه فقط مربوط به شورولت ولت نیست، بلکه تمام خودروهای جدید همیشه به اینترنت متصل هستند.
فاولر برای اینکه بداند این اطلاعات به کجا فرستاده می‌شوند، از یک هکر خواست شورولت ولت مورد آزمایش او را هک کند. او متوجه شد این خودرو موقعیت جاهایی که به آن‌جا رفته و پارک شده، سوابق تماس، اطلاعات تعیین هویت برای گوشی و اطلاعات مخاطبان داخل گوشی و آدرس افراد، ایمیل و حتی تصاویر آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند. فاولر همچنین یک سیستم رسانه سرگرمی خرید و توانست اطلاعات کامل صاحب قبلی آن را به دست آورد.
البته جنرال موتورز تنها شرکتی نیست که اطلاعات شخصی صاحبان خودروها را جمع‌آوری می‌کند. سال ۲۰۱۷ اداره بازرسی دولت آمریکا طی تحقیقات خودش متوجه شد اگرچه ۱۳ خودروساز مدعی هستند قبل از جمع‌آوری اطلاعات، رضایت صریح صاحبان را می‌گیرند، اما این شرکت‌ها به رانندگانی که اطلاعات خود را با آن‌ها به اشتراک نمی‌گذراند هیچ خدماتی مرتبط با خودروهای متصل ارائه نمی‌دهند.
فاولر گفته هیچ قانون فدرالی برای مجبور کردن خودروسازان به منظور تعیین اطلاعاتی که می‌توانند جمع‌آوری کنند وجود ندارد. شرکت‌ها متعهد شده بودند اطلاعات دقیقی درباره اطلاعاتی که از رانندگان جمع‌آوری می‌کنند در اختیار آن‌ها قرار دهند، اما تجربیات فاولر نشان می‌دهد در واقعیت چنین اتفاقی نمی‌افتد.
فاور پیشنهاد کرده برای محدود کردن اطلاعات شخصی که توسط خودرو جمع‌آوری می‌شوند، گوشی خود را توسط یک شارژر ۱۲ ولت به خودرو وصل کنید. او همچنین گفته استفاده از اپلیکیشن Privacy4Cars برای پاک کردن اطلاعات شخصی از خودروهای اجاره‌ای که از آن‌ها استفاده می‌کنید اما صاحب آن‌ها نیستید گزینه مناسبی است.
البته ممکن است به زودی و با ورود تکنولوژی 5G به خودروها این روش‌ها دیگر کارساز نباشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد