موضوعات داغ

از کارت سوخت جدید برای تاکسی ون ها با سهمیه 600 لیتر چه خبر؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره سهمیه بنزین تاکسی ون ها اظهار داشت: بر اساس تصمیم اولیه دولت 400 لیتر سهمیه سوخت برای تاکسی ون ها در نظر گرفته شده بود، اما با رایزنی های انجام شده با دولت، مقرر شد تا این سهمیه از 400 لیتر به 600 لیتر افزایش یابد و بنا بر این بود که از آذرماه عملیاتی شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: برای دریافت سهمیه بنزین 600 لیتری باید کارت سوخت خودروهای ون تغییر کند و تا کنون 4 هزار کارت سوخت جدید با سهمیه 600 لیتری در میان رانندگان تاکسی ون توزیع شده است. همچنین قرار بود سهمیه 600 لیتری تاکسی ون ها از آذرماه اعمال شود که به دلیل طولانی شدن فرآیند صدور کارت های سوخت جدید به اول دی ماه موکول شد. البته باید بگویم که کارت سوخت رانندگان تاکسی ون، در اول دی ماه علاوه بر سهمیه 600 لیتری، 200 لیتر مازاد به عنوان مابه التفاوت سهمیه آذرماه نیز شارژ خواهد شد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه بیان داشت: در مرحله اول حدود 5 هزار راننده تاکسی ون جهت دریافت کارت سوخت جدید به دولت معرفی شده اند. با توجه به ضوابط موجود فقط رانندگان تاکسی ون فعال در حمل و نقل عمومی که دارای پروانه تاکسیرانی بوده اند برای دریافت کارت سوخت 600 لیتری به دولت معرفی شده اند و مابقی خودروهای فاقد پروانه معتبر تاکسیرانی مشمول دریافت 200 لیتر مازاد نخواهند بود.
قنادان در پایان با اشاره به فراخوان سازمان تاکسیرانی برای مالکان تاکسی های ون، گفت: سازمان تاکسیرانی از هفته جاری برای کسانی که پروانه معتبر تاکسیرانی ندارند، شرایط ویژه ای در فرآیند تمدید پروانه هوشمند رانندگان این خودروها در نظر گرفته است. به این افراد توصیه می کنیم برای تمدید پروانه به دفاتر هماهنگی امور اداری تاکسیرانی مراجعه کنند تا بلافاصله جهت صدور کارت سوخت با سهمیه 600 لیتر به وزارت کشور معرفی شوند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد