موضوعات داغ

ممنوعیت واردات خودرو در سال 99 چه تاثیری بر قیمت خودرو خواهد داشت؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو درباره آینده قیمت خودروهای وارداتی اظهار داشت: خودروهای وارداتی با توجه به ممنوعیت واردات حتی با افزایش عمر خودرو کاهش قیمت نخواهند داشت و با توجه به میزان تورم، قیمت آنها افزایش نیز خواهد یافت. عدم عرضه چه در حوزه خودروهای CKD و چه نمونه های وارداتی باعث به وجود آمدن چنین اتفاقی می شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: فاصله بین خودورهای داخلی و وارداتی روز به روز افزایش خواهد یافت و می توان گفت به نوعی به دهه 60 برگشتیم که خودروی خریداری شده پس از طی مسافتی حتی با قیمت بالاتری به فروش می رسد. در این شرایط فروشندگان ادعا هم می کنند که خودرو تمیز است و نمونه شبیه به آن وجود ندارد. لازم به ذکر است که موضوع رفع ممنوعیت واردات خودرو به مسائل سیاسی و بحث مدیریت کلان اقتصادی بازمی گردد.
زاوه در ادامه درباره تاثیر ممنوعیت واردات بر روی خودروسازان داخلی گفت: واردات خودرو با وجود تعرفه ای که دارد تاثیری روی تولیدات داخلی نخواهد داشت. آنهایی که روی خودروهای CKD فعالیت داشتند تقریبا از کار افتادند و ممنوعیت واردات نیز تاثیر خاصی بر روی خودروسازان داخلی و فروش آنها نخواهد داشت، اما قیمت خودروهای داخلی با توجه به شرایط اقتصادی افزایش خواهد یافت.
وی در پایان تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم و ممنوعیت واردات، شرایط خدمات دهی به خودروهای وارداتی در سال آینده بدتر از امسال خواهد شد. در حال حاضر شرکت ها با مشکلات زیادی مواجه هستند که دلیل آن کند شدن ثبت سفارش قطعات است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد