موضوعات داغ

پژو با فیات کرایسلر یا بدون آن، به بازار خودرو آمریکا بازخواهد گشت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ادغام دو گروه بزرگ خودروسازی جهان، یعنی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر، خبر پرحاشیه چند هفته گذشته بود. بسیاری گمان می‌کنند این ادغام، راه را برای ورود پژو به بازار آمریکا، هموار خواهد کرد. این شرکت فرانسوی قصد دارد از سال 2026 میلادی، محصولاتش را به بازار آمریکا عرضه کند. آخرین محصولات پژو در بازار ایالات متحده، در سال 1991 عرضه شدند و پس از آن، فعالیت این شرکت در خاک آمریکا متوقف شد. حال سخنگوی پژو در این‌باره گفته است: پژو قطعا تا سال 2026 وارد بازار آمریکا خواهد شد. خودروهای فرانسوی، به صورت وارداتی به مشتریان آمریکایی عرضه خواهند شد و در کارخانه‌های فیات کرایسلر، ساخته نمی‌شوند.
مطابق شایعات شنیده شده، پژو سیتروئن قصد دارد دفتر مرکزی خود را در ساختمان مرکزی فیات کرایسلر، واقع در میشیگان دایر کند. بنابر گفته‌های سخنگوی پژو سیتروئن، هنوز درباره تصمیم‌گیری نهایی، زود است. اما از آن‌جایی‌که این شرکت خودروسازی بزرگ در سطح جهان محسوب می‌شود، باید ورود قدرتمندانه‌ای به بازار آمریکا داشته باشد.
پس از آن‌که فعالیت پژو در سال 1991 در بازار آمریکا با شکست مواجه شد، این شرکت فهمید که باید پیش از حمله به بازار ایالات متحده، بازار اروپا را به تسلط خود در آورد. در آن دوران، گروه جنرال موتورز بزرگترین خودروسازان جهان محسوب می‌شد و بخش بزرگی از بازار اروپا را نیز در تسلط خود داشت. فعالیت‌های پژو سیتروئن و دیگر خودروسازان اروپایی در دهه‌های اخیر، جنرال موتورز را وادار به عقب نشینی از بازار اروپا کرد. اما برخلاف آن‌چه همگان تصور می‌کنند، خرید سهام فیات کرایسلر از سوی پژو سیتروئن، ارتباطی به هجوم همه جانبه این شرکت فرانسوی به بازار آمریکا ندارد.
نخستین قسمت از حضور پژو سیتروئن در بازار آمریکا، مربوط به همکاری با سرویس اجاره خودرو Free2Move می‌شود. مطابق قراردادی که با این شرکت اجاره خودرو در آمریکا بسته شده، محصولات پژو و فیات کرایسلر، به تدریج جایگزین ناوگان شورولت‌ این شرکت خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد