موضوعات داغ

قربانیان امداد خودروهای تقلبی چگونه فریب می خورند!؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
چندی است که برخی از شرکت های متقلب تحت عنوان پشتیبانی امداد خودرو با منزل یا محل کار افراد تماس می گیرند و آنها را تشویق به دریافت کارت طلایی و بهره مندی از تخفیف می کنند.
به نقل از پرشین خودرو، این شرکت‌های غیر قانونی با کلاهبرداری از خودروسازان، شرکت‌های بیمه، پلیس + ۱۰، بیمه مرکزی و راهبر ناجا مشخصات خودرو و مالک آن را بدست آورده و به این ترتیب اطلاعات موردنیاز خود برای کلاهبرداری را جمع آوری کرده اند.
به عنوان نمونه یکی از شاکیان این کلاهبرداران می گوید: خودرویی به تازگی از شرکت ایران خودرو خریداری کرده ام که فاقد کارت طلایی بوده است. مدتی پیش از یک شرکت با منزلمان از طرف امدادخودرو بابت دریافت کارت طلایی تماس گرفتند. فرد فروشنده اصرار به دریافت شماره همراهم داشت و گفت که امروز آخرین مهلت دریافت کارت طلایی است که شما از تخفیف بسیار خوبی برخوردار شده اید. مبلغ دریافتی را در ابتدا حدود ۲ میلیون تومان اعلام کرد که گفتند اگر امروز این مبلغ را واریز کنید شامل تخفیف می شود و تنها باید ۹۸۰ هزار تومان پرداخت کنید.
این شاکی عنوان می کند: زمانی که اصرار این فرد را دیدم گفتم باید با نمایندگی مورد اعتمادم تماس بگیرم و اگر مورد تایید بود اقدام به دریافت می کنم اما به محض اینکه گفتم پیگیری می کنم تلفن را قطع کرد. پس از پیگیری های مختلف و تماس با نمایندگی اصلی ایران خودرو متوجه شدم این یک نوع کلاهبرداری است.
دیگر شاکیان نیز عنوان کرده اند در روش های مختلف افرادی با آن ها تماس گرفته و اصرار می کنند که نسبت به خرید کارت طلایی خودرو اقدام کنید.
مدیر عملیات شرکت امداد خودرو ایران در این خصوص عنوان کرد: متاسفانه مدتی است که اپراتور های تلفنی با سوء استفاده از اطلاعات مردم و به دست آوردن مشخصات از منابعی نامعلوم اقدام به تماس با شهروندان می کنند؛ برخی از این اپراتورها تحت عنوان ارائه کارت طلایی با افراد تماس می گیرند که خودروی شما شامل کارت طلایی شده است و باید سریعا اقدام به دریافت کارت و در نهایت وجوهی را دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها با استخدام چند اپراتور قصد دارند به هر طریقی شده محصول خود را به مردم عرضه کنند و به همین منظور از هر دروغی استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: مردم به هیچ عنوان نباید به این افراد اطمینان کنند، آنها فقط به فکر سوء استفاده هستند. افرادی که تمایل به دریافت کارت طلایی دارند می توانند با شرکت امداد خودرو ایران تماس بگیرند و پس از کسب اطلاعات به شبکه نمایندگی مراجعه کنند، بدین معنا که نیاز نیست در مورد کارت طلایی به خارج از شبکه مراجعه کنند.
گفته می شود که موسسات صادر کننده کارت طلایی هیچگونه نمایندگی نداشته و روش کار آن ها نیز به صورت تلفنی نیست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد