موضوعات داغ

واریز سهمیه بنزین دی ماه همراه با افزایش سهمیه تاکسی های ون

عکس مطلب اول
شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده 500 هزار کارت المثنی تا کنون برای درخواست کنندگان در دستور کار داریم. مجموعه ما تمام تلاش خود را به کارخواهد گرفت تا ظرفیت تولید کارت سوخت را بالا ببرد و در عین حال سهمیه کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند نیز محفوظ خواهد ماند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: پس از سهمیه بندی بنزین حدود 20 میلیون لیتر مصرف بنزین کشور کاهش پیدا کرده است. همچنین مردم در سوخت گیری خود 70 درصد بنزین سهمیه ای و 30 درصد سهمیه آزاد استفاده کرده اند.
مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: متقاضیان برای دریافت کارت سوخت خود به طور معمول باید 2 تا 3 هفته در انتظار باشند. در یکماهه گذشته نیز بالغ بر یک میلیون و 300 هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت ثبت شده که رقم بسیار زیادی است که باید در سریعترین زمان تولید و به دست متقاضیان برسد.
رضایی در ادامه درباره سهمیه تاکسی های آنلاین گفت: سهمیه تخصیص یافته مابه التفاوت ریالی قیمت بنزین آزاد با قیمت پایه بر اساس پیمایش هفتگی رانندگان در مجموع تاکسی های آنلاین است. واریز اول بر اساس پیمایش 8 روز اول (از زمان آغاز سهمیه بندی) صورت گرفته است، پیمایش رانندگان بر اساس کیلومتر طی شده از زمان قبول درخواست سفر تا پایان سفر محاسبه می شود.
وی در پایان درباره سهمیه بنزین خودروهای تاکسی ون گفت: دولت در ابتدا سهمیه تاکسی های ون را 400 لیتر در نظر گرفته بود، اما با رایزنی های انجام شده این سهمیه از 400 لیتر به 600 لیتر افزایش پیدا کرد و قرار بود در آذرماه اجرایی شود. این مورد به دلیل طولانی شدن فرآیند صدور کارت های سوخت جدید به اول دی ماه موکول شد. بر اساس تصمیم گرفته شده در اول دی ماه علاوه بر سهمیه 600 لیتری، 200 لیتر مازاد که مابه التفاوت سهمیه بنزین آذرماه است نیز در کارت سوخت رانندگان شارژ می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد