موضوعات داغ

مقامات آلمانی: تسلا سایبرتراک از نظر ایمنی برای عرضه در اروپا مناسب نیست

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تاکنون صدها هزار مشتری تمایل خود به خرید تسلا سایبرتراک را در آمریکای شمالی و دیگر بازارها ابراز کرده‌اند، اما به نظر می‌آید این وانت الکتریکی با شکل کنونی خودش جایی در بازار اروپا نخواهد داشت.
مقامات آلمانی طی یک بیانیه اعلام کردند ساختار این خودرو سخت و محکم است و بنابراین امنیت لازم برای سرنشینان را فراهم نمی‌کند. همچنین بدنه خشن خودرو برای عابران هم خطرات زیادی دارد، پس سپر جلو و کاپوت خودرو باید برای جذب نیرو حین تصادف تغییر شکل پیدا کنند.
به گفته استفان تلر متخصص انجمن بازرسی فنی، سایبرتراک نیازمند اصلاحات خیلی زیاد در ساختار خودش است، چون سرنشینان احساس امنیت دارند، اما در واقع این‌طور نیست. سپر و کاپوت باید برای محافظت از عابران قادر به جذب انرژی باشند. بدنه سایبرتراک هنگام تصادف هیچ تغییر شکلی ندارد، بنابراین فشار خیلی زیادی به سرنشینان وارد می‌شود. در چنین حالتی کیسه هوا هیچ کاربردی ندارد. بنابراین امکان فروش این خودرو با شکل کنونی خودش در بازار آلمان وجود ندارد.
پس چرا فروش سایبرتراک در آمریکا ممکن و در اروپا غیرممکن است؟ به این دلیل که در آمریکا سازندگان این نوع خودروها خودشان تعیین می‌کنند خودروی آن‌ها قابلیت رانندگی در جاده را دارد یا خیر، اما در آلمان، مقامات دولتی و انجمن بازرسی فنی در این زمینه تصمیم گیرنده اصلی هستند. محافظت منفعل هم فاکتور مهمی در اروپاست، و چون سایبرتراک در آمریکا یک وانت لوکس است، می‌توان بدون وجود خصوصیات ایمنی زیاد از آن در جاده استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد