موضوعات داغ

موافقت مرسدس برای پرداخت جریمه ۱۳ میلیون دلاری به علت فراخوانی خودروها

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز و اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی در مورد اینکه این خودروساز در فراخوانی ۱.۴ میلیون خودرو به کارخانه کوتاهی کرده به توافق رسیدند. در این توافق‌نامه ذکر شده مرسدس باید ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت کند – که ۱۳ میلیون دلار آن را الان و ۷ میلیون را در صورت عمل نکردن به توافق‌نامه پرداخت خواهد کرد.
تحقیقات اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی از مرسدس اوایل امسال شروع شد، و تمرکز بازرسی روی این بود که مرسدس جنبه‌های مختلف در رابطه با فراخوانی خودروها را چطور انجام داده است. طی این بازرسی مشخص شد مرسدس نه تنها صاحبان برخی خودروها که باید فراخوانی می‌شدند را از این موضوع آگاه نکرده بلکه دو فراخوانی مهم را به صورت کلی انجام نداده است. مرسدس همچنین هیچکدام از گزارشات فراخوانی مهم را برای مقامات ارسال نکرده است.
مرسدس طی یک بیانیه اعلام کرد این اشتباهات عمدی نبوده؛ اما اعتراف کرد مهلت اطلاع رسانی به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی را از دست داده است. جیمز اوونز مدیر اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی درباره توافق با مرسدس گفته است:
ایمنی اولویت اصلی اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی است، و گزارشاتی که به این آژانس ارائه می‌شوند به محافظت از مشتریان کمک می‌کنند. این گزارشات همچنین اطلاعات مهمی درباره نحوه تعمیر شدن خودروهای فراخوانی شده ارائه می‌دهند.
طی سال آینده، مرسدس هر سه ماه یکبار با اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی ملاقات می‌کند تا پیشرفت در اصلاح فرآیند فراخوانی خودش را گزارش دهد. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی می‌تواند این توافق را با شرایط خاصی برای یکسال دیگر تمدید کند. اگر مرسدس به این توافق عمل نکند باید ۷ میلیون دلار دیگر به عنوان جریمه بپردازد.
۱۳ میلیون دلار برای مرسدس پول زیادی نیست، اما ایمنی همیشه باید اولویت اصلی هر خودروسازی باشد. مطلع نکردن صاحبان خودروها از فراخوانی نه تنها خطرناک است بلکه می‌تواند مرگبار هم باشد. این جریمه باعث می‌شود دیگر خودروسازان در زمینه اطلاع‌رسانی به صاحبان خودروها برای فراخوانی یا گزارش‌دهی به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی کوتاهی نکنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد