موضوعات داغ

جنرال موتورز به دنبال کسب مجوز برای خودروهای کاملا خودران

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مطابق اخبار اعلام شده در رسانه‌های آمریکایی، جنرال موتورز از سازمان ملی امنیت اتوبان‌های آمریکا یا NHTSA، درخواست صدور مجوز برای تردد خودروهای بدون فرمان یا بدون راننده کرده است. به عبارت دیگر، جنرال موتورز به دنبال قانونی کردن تردد خودروهای کاملا خودران است.
محصول جدید جنرال موتورز، شورولت بولت خودران است که بدون حضور راننده و فرمان، مسیرش را می‌پیماید. به گفته شرکت آمریکایی، خودروهای خودران از خودروهای معمولی، ایمن‌تر هستند. NHTSA روز جمعه اعلام کرد که جنرال موتورز از این آژانس درخواست اعطای مجوز برای تردد ناوگان کوچکی از شورولت بولت تمام خودران را کرده است. مذاکرات آژانس و خودروساز آمریکایی در این‌باره ادامه دارد و به نظر می‌رسد مجوزهای مربوطه، صادر خواهند شد.
ناوگان کوچک جنرال موتورز، شامل خودروهایی با آلودگی صفر و بدون دخالت عامل انسانی خواهد بود. شرکت آمریکایی درخواست اعطای مجوز برای تردد 2500 شورولت بولت بدون راننده در هر سال را داده است. این ناوگان، به دنبال اجرایی کردن فناوری‌های جدید است. اساس معماری این ناوگان جدید همان شورولت بولت است، اما از راهکارهای تازه‌ای برای توسعه آن‌ها استفاده می‌شود. اولویت NHTSA در حال حاضر، اطمینان یافتن از عملکرد ایمن خودروهاست. شورولت بولت خودران باید به اندازه زمانی که توسط شخص هدایت می‌شود، ایمن عمل کند.
جنرال موتورز برای توضیح عملکرد محصولات جدید خود، جزوه‌ای 100 صفحه‌ای را منتشر کرده که به هیچ عنوان، منبع مناسبی برای آشنایی عموم با این خودرو نخواهد بود. با این حال تاثیر فناوری‌هایی که سالیانه جان هزاران تن را نجات داده و از تصادف صدها وسیله نقلیه جلوگیری می‌کنند، غیر قابل انکار خواهد بود. هر روز در ایالات متحده، بیش از 100 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. استفاده عموم از یک وسیله نقلیه ایمن و بی دردسر، ضامن حفظ جان‌ آن‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، این وسایل نقلیه تماما برقی بوده و دوستدار محیط زیست هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد