موضوعات داغ

قوانین محیط زیستی، AMG‌ را تهدید می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
قوانین زیست محیطی اتحادیه اروپا روز به روز سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و حیات خودروهای عضلانی را مورد تهدید قرار داده‌اند. یکی از مشهورترین سازندگان خودروهای عضلانی در اروپا، بخش AMG شرکت مرسدس بنز است. به واسطه اعمال قوانین جدید اتحادیه اروپا در خصوص میزان انتشار گازهای آلاینده، ممکن است فروش برخی مدل‌های مرسدس بنز AMG‌ در اروپا متوقف شود.
مطابق قوانین جدید، میزان انتشار گاز کربن دی اکسید برای خودروها باید به 95 گرم در هر کیلومتر برسد. خودروهایی که از این قانون پیروی نکنند، با جریمه‌ای سنگین از سوی اتحادیه اروپا روبرو خواهند شد. این رقم در حال حاضر 138 گرم در هر کیلومتر است. این قانون جدید، تاثیر مخربی بر فروش بخش AMG مرسدس بنز خواهد داشت. سه چهارم تولیدات این بخش، به مشتریان اروپایی فروخته می‌شوند. بخش اعظم تولیدات بخش AMG مرسدس بنز نیز با موتورهای سه لیتری یا بزرگتر عرضه می‌شوند، که ادامه فروش آن‌ها به سختی امکان پذیر خواهد بود.
اعمال محدودیت در اتحادیه اروپا، مرسدس AMG‌ را ناچار خواهد کرد تا قیمت تمام شده محصولاتش در سایر نقاط جهان را افزایش دهد. این بخش یکی از سودآور‌ترین قسمت‌های مرسدس بنز است. بنابراین از دست دادن آن برای ستاره آلمانی، قابل تحمل نیست. اگر خودروسازان آلمانی بخواهند خودروهایی با سطح آلودگی سال 2018 را در سال 2021 بفروشند، باید جریمه‌ای معادل 25 میلیارد یورو به اتحادیه اروپا پرداخت کنند. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها به دنبال سرمایه گذاری بر روی توسعه خودروهای برقی هستند. ممکن است مرسدس بنز C63 آخرین بنز AMG مجهز به موتور V8 باشد، پس از دیدن آن لذت ممکن را ببرید.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/5
نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
1398/10/6
amg کارخونش تعطیل بشه بعد یه مشت ماشین برقی بیخود مثل بولینجر جایگزینش بشه.....
دنیا داره به کجا میره؟؟