موضوعات داغ

روزانه یک موتورسوار جان خود را ازدست می دهد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران اظهار داشت: حدود 30 درصد از مصدومان اورژانس تهران مربوط به حوادث رانندگی است. همچنین روزانه یک موتورسوار جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهد و متاسفانه بیشترین مصدومان ترومایی که با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شوند را موتورسواران تشکیل می دهند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، وی ادامه داد: روزانه 350 مصدوم ناشی از حوادث رانندگی در تهران داریم و اغلب آنها موتورسوار هستند چرا که در داخل شهر سرعت خودروها خیلی بالا نیست و بیشتر مصدومان را موتورسواران تشکیل می دهند. اگر موتورسواران ایمنی های لازم را در هنگام موتورسواری رعایت نکنند، احتمال مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در شب افزایش پیدا می کند.
صابریان در ادامه افزود: البته موتورسوارانی نیز هستند که از کلاه و لباس ایمنی استفاده می کنند و به قوانین احترام می گذارند، اما متاسفانه بیشتر موتورسواران این مورد را رعایت نمی کنند و تعداد زیادی از آنها در حوادث رانندگی دچار معلولیت می شوند. موتورسوارن در صورتی که از کلاه و لباس مناسب استفاده کنند در حوادث ترافیکی آسیب کمتری خواهند دید.
رئیس اورژانس تهران با اشاره به کمپین موتورسوار خوب، بیان داشت: برگزاری این چنین کمپین ها در ارتقا فرهنگ درست ترافیک تاثیرگذار خواهد بود. یک موتورسوار زمانی که صبح از منزل خارج می شود و به این فکر باشد که خانواده او منتظرش هستند، با استفاده از کلاه و لباس مناسب و احترام به قوانین جان خود را حفظ می کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد