موضوعات داغ

کارلوس گون، رئیس سابق نیسان، چگونه توانست از ژاپن فرار کند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
کارلوس گون مدیر سابق نیسان با وجود اینکه در کشور ژاپن سواستفاده مالی متهم شده بود و قرار بر محاکمه آن در این کشور بود، با یک هواپیمای شخصی از کشور ژاپن گریخت و به لبنان سفر کرد. وی در بیانیه ای گفت که او نه از چنگ عدالت بلکه از چنگ بی عدالتی و سرکوب سیاسی فرار کرده است. البته مشخص نیست وی که با قید وثیقه آزاده بوده و حق خروج این کشور را نداشته، چگونه موفق به خروج از ژاپن شده است.
یک مقام لبنانی به خبرگزاری فرانسه گفته بود که آقای گون وارد بیروت شده، اما معلوم نیست چگونه ژاپن را ترک کرده است. آقای گون که در سال ۲۰۱۸ در ارتباط با ادعای سواستفاده مالی دستگیر شده بود و با چندین اتهام روبرو است، اما به شخصه آنان را رد می کند.
اما حال پس از گذشت چند روز از فرار کارلوس گون، مشخص شده که او داخل یک کیف بزرگ گیتار و با همکاری یک گروه موسیقی توانسته از خانه خود خارج شود و سپس خود را به یک جت شخصی رسانده است. تدابیر امنیتی برای عدم خروج او از خانه‌اش در ژاپن بسیار زیاد بوده جالب است که تمامی این تدابیر نتوانسته‌اند حضور او را در یک کیف بزرگ گیتار شناسایی کنند!

فرار کارلوس گون

فرار کارلوس گون

روزنامه فرانسوی "اکوز" در گزارش اعلام داشت که ظاهراً گون با یک جت شخصی از ترکیه به لبنان رفته است. وکلای کارلوس گون دولت ژاپن را به توطئه علیه او متهم می کنند و پرونده قضایی او را دارای انگیزه‌های سیاسی می‌خوانند. او که به خاطر متحول کردن اوضاع شرکت اتومبیل سازی نیسان در ژاپن مورد ستایش بود، بعد از بازداشت در ماه نوامبر ۲۰۱۸ نزدیک چهار ماه را در زندان گذراند. وی پس از سه روز بازداشت از سوی دولت ژاپن، از سوی نیسان اخراج شد. گون با چهار اتهام از جمله برداشت از دارایی های نیسان به نفع منفعت شخصی روبروست. کیسوک سوزوکی وزیر خارجه ژاپن در روز ۲۰ دسامبر از بیروت بازدید کرده بود.
لازم به ذکر است که کارلوس گون متولد برزیل و همچنین تباری لبانی دارد و فرار آن به کشور لبنان می تواند قابل توجیه باشد.
کارلوس گون قصد دارد در روز چهارشنبه همین هفته یک نشست خبری در بیروت انجام دهد و قطعاً حال که در ژاپن حضور ندارد، گفته های او شنیدنی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد