موضوعات داغ

طراحی کلاه کاسکت خنک شونده با آب توسط پنین ‌فارینا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بیشتر مردم، شرکت پنین ‌فارینا را به خاطر طراحی بدنه زیبای خودروهای اسپرت می‌شناسند. اما این فقط یکی از زمینه‌هایی است که این شرکت در آن مهارت دارد. در نمایشگاه صنعت مسابقه‌ای در ایندیاناپولیس، پنین ‌فارینا از جدیدترین همکاری خودش با شرکت کلاه کاسکت سازی روو، یعنی کلاه مخصوص مسابقه با قابلیت خنک شدن با آب رونمایی کرد.
اگرچه این کلا‌ه‌ها مخصوص مسابقات رانندگی طراحی شده، اما ممکن است در آینده بتوان از آن‌ها در موتورسیکلت‌ها هم استفاده کرد. مهم‌ترین ویژگی این کلا‌ه سیستم خنک کننده آن است که آب را با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد دور سر راننده به گردش درمی‌آورد. هوای داخل یک ماشین مسابقه خیلی گرم است و این کلاه می‌تواند با اتصال به لباس راننده، بدن او را هم خنک نگه دارد.
دیگر ویژگی این کلاه، لوله نوشیدنی داخل آن است که مشکل نیاز به سیستم آبی مجزا را رفع می‌کند. پوسته این لوله از فیبرکربن خیلی سبک ساخته شده است. این کلاه همچنین دارای یک میکروفن و سیستم صوتی نویزگیر است. تنها چیزی که این کلاه نیاز دارد تا بتوان از آن در هنگام رانندگی با موتور استفاده کرد، اتصال بلوتوثی با گوشی یا جی‌پی‌اس است.
تولید انبوه چنین محصولی باعث تعجب نیست، چون کلاه کاسکت از ابتدا همین گونه وارد صنعت رانندگی شد. اما با توجه به قیمت احتمالی بین ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار، احتمال اینکه مردم عادی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند خیلی کم است. تا همین چند سال پیش کیسه هوای موتورسیکلت‌ها چنین شرایطی داشتند، اما امروزه به بخش مهمی از موتورها تبدیل شده‌اند. شاید در آینده‌ای نزدیک، کلاه کاسکت خنک شونده به یک استاندارد برای موتورسیکلت‌ها تبدیل شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد