موضوعات داغ

کارتن و چسب! راه حلی ساده برای رفع بدترین مشکل تویوتا سوپرا معروف

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
احتمالا شما هم مثل ما از طرفداران تویوتا سوپرا باشید، همان‌طور که نام این مدل در لیست بهترین خودروهای بسیاری از منتقدان دیده می‌شود. اما هیچ خودرویی بدون نقص نیست و سوپرا هم یک مشکل مهم دارد: وقتی شیشه‌ها پایین باشند سروصدای خیلی زیادی در کابین ایجاد می‌شود. این مشکل در سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت شروع شده و افزایش می‌یابد. در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت،‌ انگار در یک ماشین چهاردر هستید که ناگهان یکی از شیشه‌های عقب آن پایین آمده باشد. این باعث سروصدای زیادی در کابین می‌شود که واقعا آزاردهنده است.
وقتی خودرویی خیلی خوب مهر و موم شده باشد و جریان هوا کاملا کنترل شده از شیشه‌های آن عبور کند، بیشتر مستعد رزونانس هلمهولتز Hermann von Helmholtz است که یک نام علمی برای به وجود آمدن صدای زیاد توسط باد در داخل ماشین است. در ادامه با راهکار نویسندگان وب سایت کار اندر درایور به قلم خود آنها آشنا خواهیم شد.

رفع بدترین مشکل تویوتا سوپرا

رفع بدترین مشکل تویوتا سوپرا

شاید برای رفع این مشکل، شیشه مقابل را هم پایین بکشید. اما این راه‌حل برای سوپرا جواب نمی‌دهد، بلکه اوضاع را بدتر می‌کند. اما ما راه‌حل بهتری برای شما داریم: جریان هوای ورودی به ماشین را مختل کنید.
برای این کار تصمیم گرفتیم با یک تکه کارتن، یک مولد گردباد بسازیم. اگرچه این راه‌حلی دائمی برای این مشکل نیست، اما فعلا کار شما را راه می‌اندازد. ما در اینجا از ایده مولد گردبادی که در قسمت پشتی سقف هوندا سیویک Type R قرار گرفته تا از فشار هوا روی شیشه عقب جلوگیری کند الهام گرفته‌ایم.
حالا با استفاده از این مولد گردباد، در سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت شیشه را پایین کشیدیم و با خیال راحت وارد منطقه هلمهولتز شدیم. هیچ صدای ناهنجاری تولید نشد. سرعت را به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رساندیم، اما کابین سوپرا کاملا آرام و ساکت بود.
مهندسان تویوتا حین معرفی سوپرا گفته بودند انتظار دارند اصلاحاتی در آن صورت بگیرد. حالا ما بهترین اصلاح در سوپرا را به شما نشان دادیم.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/15
از دست اندرکاران عزیز خودروبانک درخواست داریم به مناسبت عزای عمومی حاج قاسم جان طراحی سایت خود را تغییر دهد.
1398/10/16
مسخره ها
به جای پایین آوردن شیشه کولر رو روشن کنید.
1398/10/16
چرا کولر صدای ظبط رو زیاد کنند . راهکار مهندس های ایران خودرو و سایپا.