موضوعات داغ

اداره ایمنی ترافیک آمریکا در حال بررسی تصادف مرگبار تسلا مدل S در کالیفرنیا است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
امروزه نام خودروهای تسلا در همه جا شنیده می‌شود، اما همچنین شاهد سوء استفاده صاحبان این مدل‌ها از ویژگی رانندگی خودکار برای غذا خوردن، خوابیدن و تصادف با دیگر خودروها هستیم. جدیدترین این تصادفات مربوط به یک تسلا مدل S است که احتمالا به دلیل استفاده از آپشن رانندگی خودکار، پس از عبور از چراغ قرمز با یک هوندا سیویک برخورد کرده که طی این تصادف دو نفر کشته شدند. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه در حال تحقیق درباره این تصادف مرگبار است.
طبق گزارشات محلی، این مدل S در حال شتاب گرفتن در گاردنای کالیفرنیا بوده که در یک تقاطع با هوندا سیویک تصادف کرده است. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی گفته به دلیل کمبود بودجه فقط می‌تواند هر ساله ۱۰۰ تصادف را مورد بررسی قرار دهد. هنوز خبری رسمی در مورد استفاده از رانندگی خودکار یا رانندگی نیمه خودکار توسط این راننده منتشر نشده است. اما اداره ایمنی ترافیک بزرگراه تاکنون ۱۳ تصادف مدل‌های تسلا را مورد بررسی قرار داده که حین تصادف آن‌ها سیستم رانندگی خودکار فعال بوده، پس ممکن است این تصادف هم چنین شرایطی داشته باشد.
برخلاف دیگر تجهیزات ایمنی خودروها، سیستم‌های رانندگی نیمه خودکار توسط دولت کنترل نمی‌شوند. فعلا خودروسازان مجبور نیستند نکاتی امنیتی را رعایت کنند که اطمینان می‌دهد طی استفاده از این ویژگی‌ها آسیبی به سرنشینان و عابران نمی‌رسد. تسلا در سال ۲۰۱۶ هم برای تصادفی مشابه مورد بازرسی قرار گرفت، اما در نهایت سیستم رانندگی خودکار تسلا مقصر آن تصادف اعلام نشد.
یک ماه پیش هم یک تسلا مدل ۳ در نورواک ایالت کنتیکت در تقاطعی از پشت با خودروی پلیس برخورد کرد. راننده آن تسلا اعتراف کرد در حال استفاده از سیستم رانندگی خودکار بوده تا به سگش نگاه کند! در تصادفی دیگر، یک تسلا مدل ۳ با خودروی آتش نشانی برخورد کرد که این تصادف باعث کشته شدن یکی از سرنشیان تسلا شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد