موضوعات داغ

نابینایان می‌توانند از طریق شیشه هوشمند فورد مناظر را احساس کنند +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اخیرا خبرهای خوبی درباره شرکت فورد نمی‌شنویم، اما حالا این خودروساز آمریکایی از یک تکنولوژی جدید رونمایی کرده که ممکن است باعث لبخند یا گریه شما شود. شاید شما هم کسانی را بشناسید که از بدو تولد نابینا بوده یا طی یک حادثه بینایی خود را از دست داده‌اند، اما همه امیدواریم هیچکس در زندگی به این شرایط دچار نشود. گاهی اوقات به موهبت دیدن و تصور کردن تجربیات خود توجه نمی‌کنیم، اینکه مغز ما خاطرات را به صورت رنگی و محرک تصور می‌کند، و می‌توانیم تمام جزئیات خاطرات قدیمی خود را به یاد آوریم. خیلی سخت است خودمان را جای کسی بگذاریم که نمی‌تواند چیزهایی را ببیند که ما خیلی راحت می‌بینیم. حالا فورد می‌خواهد تغییری در این شرایط ایجاد کند، و تکنولوژی جدیدی ساخته که باعث می‌شود هر کسی به شیوه خودش دنیا را ببیند.
این تکنولوژی به نام «نما را احساس کن» توسط فورد و GTB با همکاری استارت آپی محلی به نام ایدو در ایتالیا ساخته شده که برای افراد دچار اختلال بینایی ابزار کاربردی تولید می‌کند. این دستگاه مناظر را از طریق ۲۵۵ نقطه لرزشی و توسط شیشه ماشین بازسازی می‌کند که با دست قابل لمس و تفسیر هستند. ابتدا باید یک دکمه را فشار دهید تا دستگاه از آن منظره یک عکس بگیرد. این عکس به یک تصویر سیاه و سفید تبدیل می‌شود، جایی که دستگاه می‌تواند قسمت‌های مختلف تصویر را با لرزش‌های متفاوتی روی شیشه بازسازی کند.
این به نابینایان کمک می‌کند با لمس کردن شیشه خودرو، جزئیات و عمق منظره را احساس کرده و آن منظره را در ذهن خودشان بازسازی کنند. نکته مهم دیگر وجود یک دستیار صوتی است که کلمات کلیدی درباره آن منظره را می‌گوید تا شخص نابینا بداند در حال تصور چه نوع چشم‌اندازی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد