موضوعات داغ

سهم من از آلودگی هوا چقدر است؟

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
موضوع آلودگی هوا این روزها در صدر اخبار روزانه قرار دارد. موضوعی که راهکارهای بلند مدت و میان مدت متفاوتی برای آن ارائه شده و در واقع چالشی است که همه به دنبال حل آن هستند. اما سهم هر کدام از ما در بهبود این چالش و خروج از بحث کاهش آلودگی هوا چقدر است؟
به نقل از پرشین خودرو، به طور قطع یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در کلان شهرها، وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی است. تردد حجم بالایی از این وسایل نقلیه با سوخت های فسیلی ذاتا برای محیط زیست مخرب است. اما اگر این وسایل از استانداردهای لازم برخوردار بوده و سوخته با کیفیت استفاده کنند میزان اثرات مخرب آنها به حداقل خواهد رسید. در این میان عدم سرویس به موقع خودروهای سبک و سنگین نیز مزید بر علت شده و خود آثار زیان بارتری به همراه دارد.
مسائلی مانند عدم توجه به موقع به فیلتر هوا، عدم سرویس سیستم سوخت رسانی، عدم تعویض به موقع کاتالیزور و... به نوبه خود نقش بسیار پررنگی در آلودگی هوای کلانشهرها دارند. به طور کلی نخستین گام برای خروج از وضعیت فعلی انجام به موقع سرویس های دوره ای است.
تعویض روغن و فیلتر های خودرو را می توان اولین و ساده ترین اقدام در انجام سرویس های دوره ای دانست. بررسی تسمه های خودرو، کنترل شمع و وایرها، کنترل فشار باد تایرها، کنترل لنت های ترمز، کنترل سطح روغن ترمز، قطعات لاستیکی و کاسه نمدهای سیستم تعلیق و انتقال قدرت قدم های بعدی در راستای انجام سرویس های دوره ای و بازرسی سلامتی فنی خودروها اند.
اگر شما هم به واسطه مشغله های بیش از حد و نبود زمان کافی انجام سرویس های دوره ای خودرو خود را به تعویق می‌اندازید می‌توانید از کمک های امداد خودرو ایران بهره مند شوید. این ارگان بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه ها به شما خدمات ارائه می دهد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/18
«سوخته با کیفیت استفاده کنند»
اونی که سوخته مصرف می کنه، ماشین نیست!