موضوعات داغ

سيستان و بلوچستان در صدر جدول آمار تصادفات و تلفات کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
گفته می شود که 7 ماه ابتدایی سال جاری در حدود 660 نفر در جاده های استان سیستان و بلوچستان فوت کرده اند. این عدد رقم بسیار بالایی است و نشان می دهد که باید هرچه سریع تر در خصوص ایمنی و نقاط حادثه خیز این استان تصمیم جدی گرفته شود.
به نقل از اسکای نیوز، حتی افزایش ورود توریست به سیستان و بلوچستان نیز نتوانسته در ایمنی جاده های این استان تاثیر بسزایی بگذارد و همچنان 16 نقطه حادثه‌خیز در محور های مواصلاتی این استان جان افراد را تهدید می کند. شهرستان‌های ایرانشهر، زاهدان و سراوان به ترتیب جزء حوزه‌های پر تکرار تصادفات هستند که لازم است مسئولان درباره اين موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
در طی دو هفته گذشته نماینده ایرانشهر که خود از وضعیت جاده‌های سيستان‌و‌بلوچستان انتقاد می‌کرد، در یک حادثه رانندگی از دنیا رفت. وی در تذکری شفاهی در مجلس شورای اسلامی وزیر راه و شهرسازی را مخاطب قرار داده بود و از وضعیت اسف بار جاده‌ها در سیستان و بلوچستان و حجم بالای تصادفات گفته بود.
تلفات جاده‌ای در کل کشور سالانه رقمی معادل 16 هزار نفر است و این در حالی است که در استان سیستان و بلوچستان با وجود جمعیت پایین سه میلیون نفری، تلفات جاده‌ای هزار نفر در سال است که آمار بالایی است.
به علاوه حجم بالای قاچاق سوخت در استان سيستان‌و‌بلوچستان علاوه بر همه آسیب‌ها و آفاتی که دارد، در میزان تصادفات جاده‌ای در این استان از یک سو و همچنین میزان مرگ‌ومیر ناشی از این تصادفات هم بسیار مؤثر است.
با توجه به آماری که مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سيستان‌و‌بلوچستان در پایان سال 1397 منتشر کرده بود، تصادفات قاچاق سوخت و اتباع بیگانه در جاده‌های سيستان‌و‌بلوچستان در مقایسه با سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد