موضوعات داغ

خودروی مفهومی مرسدس ویژن AVTR ، یک مدل الکتریکی الهام گرفته شده از فیلم آواتار

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز قصد دارد تصورات جیمز کامرون در فیلم آواتار را وارد جاده‌ها کند. این خودروساز آلمانی با الهام گرفتن از نکات مهم داستان آن فیلم مثل ارتباط بین انسان، ماشین و طبیعت، در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس‌وگاس از خودروی مفهومی ویژن AVTR رونمایی کرد.
مدل مفهومی مرسدس بنز ویژن AVTR (مخفف وسیله حمل و نقل پیشرفته) الهامات زیادی از فیلم آواتار گرفته است. مثل مردم ناوی و ارتباط آن‌ها با بنشی‌های پرنده، ویژن AVTR یک ارگانیسم زنده است که با کاربران خودش ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها اجازه می‌دهد دنیای اطراف خود را احساس کنند.
اگر دست خود را روی کنترلر مرکزی بگذارید نبض شما را می‌گیرد. نمایشگر بزرگ مرکزی به شما اجازه می‌دهد به دنیایی خیالی و دوردست سفر کنید. نورپردازی و طراحی داخل کابین یادآور خانه‌های مردم ناوی و گهواره‌هایی است که روی آن می‌خوابند. صندلی‌ها، داشبورد و کفی ماشین از موارد بازیافتی مثل چرم مصنوعی ساخته شده‌اند. همچنین همان‌طور که در تصاویر مشخص است، این خودرو فرمان ندارد.

ویژن AVTR

ویژن AVTR

طراحی بدنه ویژن AVTR از روی خودروهای اسپرت کم‌ارتفاع و چهار در انجام شده است، اما همچنین حرکات موجودات بومی پاندورا یعنی بنشی را شبیه‌سازی می‌کند. استفاده از ۳۳ فلپ متحرک در پشت خودرو به بهتر شدن آیرودینامیک آن کمک می‌کنند. چراغ‌های تپنده، جلو و پشت خودرو را تزئین کرده‌اند و حتی چرخ‌های روشن و سبک وزنش مانند عروس‌های دریایی پرنده در فیلم هستند.
مرسدس بنز در این خودرو از تکنولوژی باتری ارگانیکی ساخته شده از مواد بازیافتی بهره می‌گیرد. ویژن AVTR از پک باتری ۱۱۰ کیلووات گرافینی استفاده می‌کند که هیچ فلز کمیابی در آن وجود ندارد. اگرچه این فقط یک خودروی مفهومی است اما مرسدس بنز گفته توان ۴۷۰ اسب بخار تولید کرده و با هر بار شارژ‌ می‌تواند مسافت ۷۰۰ کیلومتری را طی کند. این خودرو همچنین می‌تواند حرکت جانبی تا ۳۰ درجه انجام دهد که باعث افزایش تحرک آن می‌شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/27
پشمام!!