موضوعات داغ

صدور مجوز واردات به آمریکا برای تویوتا مگاکروزر 1995 درسال 2020

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
تویوتا مگاکروزر 1995 یک عضو بزرگ از خانواده کروزرهای تویوتاست که در سال 1995 وارد بازار شد. این غول آفرودی که شباهت زیادی به هاموی یا هامر H1 نظامی دارد، برای مدت‌ها امکان حضور در بازار آمریکا را نداشت. حال و در سال 2020 میلادی، مجوز واردات این خودرو به آمریکا صادر شده است.

پاسخ ژاپنی‌ها به هامر H1 وارد آمریکا می‌شود!

هرساله خودروهای زیادی به واسطه عبور از محدودیت 25 ساله ورود به آمریکا، قابلیت حضور در بازار این کشور را می‌یابند. با توجه به بازه زمانی 25 ساله، هم‌اکنون شاهد ورود خودروهای دهه نودی مختلفی به بازار آمریکا هستیم. مک لارن F1، سوبارو WRX STi و آئودی RS2 آوانت مدل 1994 که توسط پورشه ساخته شده، بخشی از این خودروهای خاص هستند که هم‌اکنون مجوز ورود به بازار ایالات متحده را دریافت کرده‌اند.
یکی از این خودروها که پس از 25 سال موفق شده وارد بازار ایالات متحده شود، تویوتا مگاکروزر مدل 1995 است. این خودرو پاسخ ژاپنی‌ها به هامر H1 در آن زمان بود. این خودرو یک غول آفرودی دهه نودی محسوب می‌شود و ابعاد قابل توجهی دارد.

نگاهی کلی به تویوتا مگاکروزر

ممکن است در ابتدا متوجه شباهت‌های فراوان هامر H1 و تویوتا مگاکروزر شوید. این شباهت‌ها بی مورد نیستند، چرا که هر دو خودرو براساس یک پلتفرم شکل گرفته‌اند و وظایف یکسانی را در کشورهای مختلف بر عهده داشتند. هر دو خودرو مدتی را در ارتش خدمت کردند و سپس نسخه‌های تجاری آن‌ها برای استفاده شخصی وارد بازار شد. البته تویوتا مگاکروزر کمی از هامر H1 بزرگتر است. این خودرو هفت اینچ مرتفع‌تر و شانزده اینچ طویل‌تر از برادر آمریکایی خودش است.

تویوتا مگاکروزر 1995

تویوتا مگاکروزر 1995

با این حال تویوتا مگاکروزر صندلی‌های کمتری نسبت به هامر دارد. دوسرنشین در جلو و چهارسرنشین در عقب، حداکثر تعداد سرنشینان مگاکروزر را تشکیل می‌دهند و این خودرو صندلی‌های ردیف سوم را ندارد. این ویژگی موجب شده که حجم فضای بار مگاکروزر بسیار زیاد و بیش از 1000 لیتر باشد. این عدد حتی در سال 2020 هم جالب توجه به نظر می‌رسد. امکانات خودرو نیز نسبت به سال تولید خودرو منحصر به فرد هستند. تویوتا مگاکروزر مجهز به تلفن داخلی و دو صفحه نمایش برای سرنشینان جلوست. ادوات داخلی آن نیز از چرم و چوب شکل گرفته‌اند. قیمت مگاکروزر در دهه نود میلادی از حدود 90 هزار دلار آغاز می‌شد.
تویویا در ساخت مگاکروزر از هامر الهام‌های مختلفی گرفته است. برای مثال سیستم کنترل فشار باد تایرها از درون خودرو عینا در مگاکروزر کپی شده است. با این وجود تویوتا هوشمندانه عمل کرده و مشکلات هاموی را به محصول خود نیاورده است. رینگ‌های خودرو نیز بسیار عظیم‌الجثه هستند و 37 اینچ قطر دارند. برای مقایسه می‌بایست بدانید رینگ هامر حدود 27 اینچ قطر دارد و رینگ جیپ رنگلر حدود 20 اینچ است.

تویوتا مگاکروزر 1995

تویوتا مگاکروزر 1995

سیستم تعلیق تویوتا مگاکروزر نیز در نوع خود جذاب است. هر سمت خودرو سیستم تعلیق خود را دارد که توسط یک نوار به یکدیگر متصل‌ شده‌اند و قابلیت فرمان‌پذیری را برای خودرو فراهم می‌کنند. این مورد به تویوتا مگاکروزر اجازه داده که چهارچرخ فرمان پذیر داشته باشد. علاوه برآن سیستم فرمان این خودرو به سرعت حساس است و مطابق سرعت خودرو، چرخ را در جهات مختلف می‌چرخاند.

قوای فنی مگاکروزر

تویوتا مگاکروزر حدود 2900 کیلوگرم وزن دارد و برای به حرکت در آوردن این جثه، پیشرانه‌ای قدرتمند لازم است. تویوتا برای این غول آفرودی پیشرانه 15B-FT را در نظر گرفته است. این موتور چهارسیلندر 4.1 لیتری 152 اسب‌بخار قدرت و 382 نیوتن‌متر گشتاور ارایه می‌دهد. این موتور در مقایسه با موتورهای هشت سیلندر آفرودی فورد که امروزه حدود 1355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند، چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد، ولی در دهه نود میلادی پیشرانه‌ای قابل احترام محسوب می‌شد.

تویوتا مگاکروزر 1995

تویوتا مگاکروزر 1995

گیربکس چهارسرعته آیسین که در تویوتا لندکروزر هم‌دوره این خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت، وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های مگاکروزر بر عهده داشت. طبیعی است که مصرف سوخت این غول آفرودی بسیار بالا باشد و البته به دلیل فرم جعبه‌ای بدنه خودرو، نمی‌توانید به سرعت‌های بالا دست یابید. مشکل دیگر در مورد تویوتا مگاکروزر 1995، تولید محدود آن است. به طور کلی 3000 دستگاه از این خودرو ساخته شده که تنها 133 دستگاه از آن‌ها غیرنظامی هستند. افرادی که مالک این خودرو هستند نیز به راحتی مگاکروزر خود را نخواهند فروخت. همچنین تولید این خودرو از سال 1995 آغاز شده و دسترسی به نسخه‌های اولیه آن بسیار دشوار خواهد بود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/23
اگه تو ایران بود لند کروز رو کنار این چیزی حساب نمیشد بر خلاف ظاهر ساده ای هم که داره کابینش خوبه