موضوعات داغ

لامبورگینی برای اولین خودروهای هیبریدی خودش روی تکنولوژی ابرخازن کار می‌کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت لامبورگینی با همکاری موسسه فناوری ماساچوست در حال کار روی تکنولوژی ابرخازن با قابلیت ذخیره انرژی بیشتر و شارژ سریع‌تر هستند. ریکاردو بتینی رئيس بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی گفته اگرچه آینده در اختیار خودروهای الکتریکی است، اما وزن باتری‌های لیتیوم یونی برای محصولات ما مناسب نیست. او در این باره گفته است:
ویژگی اصلی لامبورگینی سبک بودن، عملکرد قوی و لذت از رانندگی بوده است. ما باید این ویژگی‌ها را در خودروهای اسپرت خود در آینده هم حفظ کنیم.
این تکنولوژی سال ۲۰۱۷ در خودروی مفهومی لامبورگینی ترزو میلنیو رونمایی شد و در مدل سیان FKP 37 با توان ۸۰۸ اسب بخار از یک مدل کوچک این ابرخازن استفاده خواهد شد. در این مدل از موتور ۶.۵ لیتری V12 این شرکت در کنار یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت استفاده شده که قدرت آن توسط ابرخازن تامین می‌شود. این موتور الکتریکی با وزن ۳۴ کیلوگرم توان ۳۴ اسب بخار تولید می‌کند و لامبورگینی مدعی شده سرعت شارژ آن سه برابر سریع‌تر از باتری لیتیوم یونی هم‌اندازه خودش است.

ترزو میلنیو

ترزو میلنیو

لامبورگینی به تازگی ماده‌ای مصنوعی را ثبت اختراع کرده که از آن به عنوان پایه اصلی ساخت ابرخازن‌های نسل آینده با قدرت بیشتر استفاده خواهد کرد. بتینی گفته تولید این ابرخازن‌ها که گام بعدی در الکتریکی شدن مدل‌های لامبورگینی است تا ۲ یا ۳ سال آینده آغاز می‌شود. بتینی در ادامه افزود:
اگر بتوانیم انرژی را زودتر تولید و مصرف کنیم، می‌توانیم محصولی سبک‌تر بسازیم. همچنین می‌توانیم از بدنه خودرو به عنوان باتری و برای ذخیره انرژی استفاده کنیم که همین باعث کاهش وزن محصول نهایی می‌شود.
لامبورگینی قصد دارد اولین مدل تمام الکتریکی خودش را سال ۲۰۳۰ عرضه کند تا مهندسان بتوانند ویژگی‌های اصلی این برند را در مدل‌های الکتریکی آینده هم حفظ کنند. احتمالا قبل از آن شاهد تولید نسخه هیبریدی لامبورگینی اوروس با استفاده از پیشرانه مدل تقریبا مشابه آن یعنی پورشه کاین باشیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد