موضوعات داغ

قیمت خودرو کاهش می یابد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا رحمانی وزیر صمت درباره پرداخت تسهیلات به خودروسازان اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته شورای پول و اعتبار پرداخت مبلغ 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان تصویب شد تا خودروسازان بتوانند از این طریق قسمتی از بدهی خود را به قطعه سازان تسویه کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: البته این تسهیلات مبلغ زیادی نیست، اما می تواند تا حدودی مشکل خودروسازان را رفع کند. بر این اساس مقرر شده به هر خودروساز 2500 میلیارد تومان پرداخت شود تا این مبلغ در اختیار قطعه سازان قرار بگیرد. روند اختصاص این تسهیلات مانند تسهیلات 4 هزار میلیارد تومانی سال گذشته خواهد بود.
وزیر صمت در ادامه بیان داشت: 5 هزار میلیارد تومان در وهله نخست به قطعه سازانی پرداخت می‌شود که جزو زیرمجموعه خودروسازان نبوده و به معنای واقعی خصوصی باشند، زیرا برخی از قطعه سازان زیر مجموعه خودروسازان هستند.
رحمانی پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تسویه بخشی از بدهی آنها به قطعه سازان را عاملی برای تحرک در صنعت خودروسازی دانست و ادامه داد: از آنجایی که تولید خودروسازان افزایش یافته و عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت خودرو کاهش می‌یابد.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، خودرو برای مردم به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و خرید آن به منظور حفظ ارزش پول صورت می گیرد. در حال حاضر تولید خودرو از 4 هزار دستگاه فراتر رفته و در صورت ادامه این روند در 5 ماهه آینده التهاب بازار کاهش و آرامش به بازار باز خواهد گشت.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/22
هروقت اینجوری میگن بدتر گرون میشه
1398/10/22
کدوم عقل سلیمی قبول میکنه؟؟
1398/10/24
جون جدتون قیمتو بالا نبرین نخواستیم کاهش بدین. زحمت نکشین چون هروقت دم از کاهش زدین همه چی رفت بالا!!!!!
1398/11/26
خداشماهارونبخشه که اینطورمردم روباگرونی خودروناتوان کردید!لعنت خلق اولین وآخرین برشمابادبااین صنعت خودرو.ماشین بی کیفیت می سازیدباگرانترین نرخ که دوست داریدبصورت انحصاری واردبازارمیکنید.ازخداوندمی خواهم عمری به من بدهدتاشاهدتعطیلی کارخانه های خودروسازی ایران باشم آمین یارب العالمین.
1399/1/19
خدا بخیرکنه باز صحبت کاهش قیمت شد
ماشین هشتاد تومنی میشه صدتومن بعد یک تومن میاد پایین میگن خودرو ارزان شد
ارزونی خودتون
1399/1/25
خدا ازشون نگذره دزدی میکنن بعدام از جیب بردم میان همه چیز رو گرون میکنن