موضوعات داغ

داچیا هم بزودی برقی می شود؛ اقتصادی الکتریکی!

عکس مطلب اول
داچیا یکی از اصلی‌ ترین برندهای زیر مجموعه ی رنو است و در موفقیت این خودروساز در بازار اروپا نقش بسیار مهمی دارد. داچیا بیشتر به عنوان خودرویی ارزان قیمت و با ارزش بالا در برابر بهای پرداختی شناخته می شود. با این وجود الکتریکی شدن خودروهای این برند می تواند سود آوری و فروش آن را در خطر قرار دهد و به همین دلیل است که داچیا به آرامی به سمت بازار خودروهای برقی حرکت می کند.
به گفته ی مدیر بخش اروپایی رنو فیلیپ بوروس، داچیا به زودی به یک برند الکتریکی تبدیل خواهد شد و از فناوری های الکتریکی که رنو توسعه داده است استفاده خواهد کرد.
به گفته ی وی اصلی ترین عامل موفقیت داچیا قیمت پایین آن است و به همین دلیل داچیا فناوری خودروهای برقی را با تاخیر از رنو دریافت خواهد کرد. رنو قصد دارد با این برنامه تمامی مدل های داچیا را به نوعی برقی کند که این کار یا به صورت خودروهای تمام برقی یا هیبریدی انجام خواهند شد. امروزه داچیا نیز مانند خیلی از خودروسازان، محصول برقی ندارد ولی در آینده همه مجبور خواهند شد به سمت تولید خودروهای الکتریکی حرکت کنند.
از دیگر دلایل داچیا برای حرکت به سمت برقی شدن کاهش آلایندگی خودروها است. به گفته ی بوروس بسیاری از مشتریان داچیا در شهرها زندگی می کنند و امروزه به خصوص در شهر پاریس داچیا های زیادی وجود دارند. گرچه خریداران، داچیای برقی را دوست دارند اما این خودرو باید همچنان قیمت پایینی داشته باشد.
در مورد زمان برقی شدن خودروهای داچیا نیز وی به زمان دو الی سه سال آینده اشاره کرد. بوروس در خصوص فناوری های جدید گروه رنو نیسان نیز گفت که مشتریان داچیا بیشتر به وسایل نقلیه ی ساده فکر می کنند تا خودرویی که سیستم رانندگی خودکار داشته باشد و به همین دلیل تمرکز خود را روی خودرویی ساده و ارزان خواهیم گذاشت. مشتریان داچیا بیشتر علاقه مند له تجهیزاتی مانند شیشه های برقی، کولر و فرمان هیدرولیک هستند و علاقه ای به سیستم های رانندگی خودکار که می توانند قیمت خودرو را تا 10 هزار دلار افزایش دهند ندارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد