موضوعات داغ

استفاده از گاز LPG به عنوان سوخت خودرو خطرناک است

عکس مطلب اول
ایرج کلهری رئیس HSE شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره استفاده گاز ال پی جی به عنوان سوخت خودرو اظهار داشت: هموطنان به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی و حفظ سرمایه های مادی و معنوی از نصب سیلندرهای مایع یا همان ال پی جی به صورت غیرمجاز و همچنین مراجعه به مراکز غیر مجاز برای تبدیل خودروی خود به سوخت ال پی جی جدا خودداری کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از خطرات استفاده از گاز ال پی جی به عنوان سوخت خودرو، اقدام به نصب سلیندر گاز مایع برای سوخت گیری خودرو در مراکز غیرمجاز می کنند که علاوه بر خطرات احتمالی برای خود و خانوداه او، ممکن است پیامدهای خسارت باری برای کارکنان این مراکز، مراجعه کنندگان و همسایگان داشته باشد. باید در هنگام استفاده از این سوخت استانداردها و الزامات ایمنی رعایت شود، زیرا همه روزه گزارشات متعددی درباره حادثه های دلخراش در این مراکز و کارگاه ها به دست ما می رسد.
رئیس HSE شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ادامه بیان داشت: اگر فرآیند استفاده غیرمجاز از ال‌پی‌جی به عنوان سوخت خودروها ادامه یابد، متاسفانه به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی آمار حوادث در آینده به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. البته توزیع ال پی جی بر عهده شرکت های موزع بخش خصوصی است، اما شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وظیفه دارد درباره وقوع حوادث جبران ناپذیر به هموطنان هشدارهای لازم را ارائه دهد.

کلهری در پایان تصریح کرد: افرادی که استفاده از سوخت ال پی جی به لحاظ اقتصادی برای آن ها اولویت دارد و این طریق امرار معاش می کنند، با مراجعه به سامانه IRNGV.IR نسبت به گازسوز کردن خودروی خود اقدام کنند تا با طی یک روند قانونی و استاندارد و ایمن سوخت پاک و ارزان سی ان جی را دریافت کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/26
این گاز بیخطر هست وقتی به صورت فنی نصب شده بهشه چه تو کارخونه چه کارگاه وسوخت بسیار پاک هستش وتو دنیا کشورهای پیشرفته از ال پی جی استفاده میکنند حالا ببینم نون کی به خطر افتاده که مدتی هست بلندگو شدن شما بنزین صادر کنید وال پی جی داخل مصرف بشه نکنه ترس از برگردوندن بنزین دارین .