موضوعات داغ

احتمال فروپاشی اتحاد رنو نیسان پس از دستگیری کارلوس گون

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چند هفته گذشته، دوران پر جنب و جوشی برای کارلوس گون رئیس سابق نیسان بوده‌، که از حبس خانگی در ژاپن با جت شخصی به لبنان فرار کرد. او به تازگی یک کنفرانس خبری رسمی برگزار کرده تا تعریف خودش از محاکمه یک مجرم اقتصادی را به دنیا نشان دهد، جایی که سیستم قضایی ژاپن را متقلب خطاب کرده است. حالا به نظر می‌آید جرم گون ممکن است باعث فروپاشی اتحاد رنو نیسان شود.
منابع آگاه خبر می‌دهند مدیران شرکت ژاپنی در حال برنامه‌ریزی برای جدایی احتمالی از خودروساز فرانسوی هستند. طبق گزارشات اولیه، این برنامه‌ها شامل جدایی کامل از نظر مهندسی و تولید محصولات و تغییرات گسترده در هیئت مدیره نیسان است. هنوز هیچکدام از این دو شرکت در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.
گفته می‌شود حتی در دوران گون، برخی مهندسان و مدیران از تصمیم او برای اتحاد بین نیسان و رنو راضی نبوده‌اند. این نارضایتی پس از دستگیری گون در سال گذشته شدت گرفت، تا جایی که ژان-دومینیک سنار پس از انتصاب به عنوان رئيس هیئت مدیره جدید رنو، از تردیدهای خودش درباره این مشارکت سخن گفته بود.
هردو شرکت نیسان و رنو پس از این جدایی به دنبال شرکای جدیدی خواهند رفت. البته میتسوبیشی هم بخشی از این اتحاد است، اما این سه شرکت با یک توافق سه طرفه با یکدیگر همکاری داشتند و با یکدیگر ادغام نشده بودند. این اتحاد با دایملر و دیگر خودروسازان هم قراردادهای مهندسی و تولید محصولات بسته بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد