موضوعات داغ

بررسی انتشار اطلاعیه های جایگزینی خودروسازان

عکس مطلب اول
خودروسازان همچنان اقدام به انتشار اطلاعیه هایی در مورد تبدیل محصولات معوقه خود می کنند. این اقدام در حالی از سوی خودروسازان در حال انجام است که گویا با افزایش تیراژ نسبت به سال گذشته و همچنین حرکت به سمت توقف تولید خودروهای ناقص هم نتوانسته مانع انتشار اطلاعیه های جدید برای جایگزینی محصولات معوقه شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، خودروسازان پیش از این در پیش فروش های خود اقدام به عرضه محصولات حاضر در سبد فروش می کردند، اما اکنون که زمان تحویل این خودروها رسیده در اطلاعیه هایی از پیش خریدکنندگان درخواست مشارکت در طرح های تبدیل کرده و از آن ها خواسته اند تا محصولات پیش خریده شده را با محصولات دیگر جایگزین کنند.
همچنین یکی از خودروسازان پا را فراتر گذاشته و در آخرین اطلاعیه خود در زمینه تبدیل خودروهای پیش‌فروش شده اعلام کرده است که خریدارانی که در موعد مقرر نسبت به تکمیل وجه اقدام کرده‌اند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. بر اساس قوانین حاکم بر قراردادهای پیش‌فروش خودرو، شرکت‌های خودروساز موظف هستند یک ماه قبل از موعد تحویل به خریداران، دعوت‌نامه تکمیل وجه را صادر کنند، بعد از تکمیل وجه توسط مشتریان خودروسازان در بازه زمانی یک ماهه می‌توانند خودروی خریداری‌شده را در اختیار مشتریان قرار دهند.بر این اساس مشخص است که پیش‌ خرید‌کنندگان به امید تحویل خودروی موردنظر خود در موعد مقرر اقدام به تکمیل وجه می‌کنند، این در شرایطی است که خودروسازان پس از گذشت چند ماه از تکمیل وجه تازه اعلام می‌کنند که خریداران نسبت به دریافت خودروی جایگزین اقدام کنند.اما چه دلایلی شرکت‌های خودروساز را به سمت انتشار اطلاعیه‌های جایگزین خودرو سوق می‌دهد.
در رابطه با این موضوع دو سناریو قابل بررسی است. اول اینکه پیش فروش های گسترده خودرو در سال گذشته عملکرد خودروسازان را تحت تاثیر قرار داده است. در این بین اگر چه خودروسازان با انتشار اخباری همچون به روز کردن معوقات در این شرکت ها بر تحویل خودروهای ثبت نامی سال گذشته تاکید دارند، اما گویا بخشی از این تولیدات همچنان به سمت تعهدات معوق پیش می رود. بر‌این ‌اساس تبدیل تعهدات این شرکت‌ها، بیانگر آن است که بخش زیادی از تولیدات همچنان به تعهدات معوق خودروسازان اختصاص یافته است. سناریوی دوم در ارتباط با وضعیت تامین قطعه برای خطوط تولید شرکت‌های خودروساز تعریف می‌شود. در حال ‌حاضر خودروسازان با چالش تامین قطعه مواجه هستند، این اتفاق سبب می‌شود که این شرکت‌ها در تکمیل و عرضه برخی از محصولات خود دچار چالش شوند.
بنابراین بر اساس عمکرد خودروسازان و وضعیت حاکم بر خطوط تولید خودروسازان با ثبت نام های صورت گرفته از سوی آن ها چندان هماهنگ به نظر نمی رسد. در واقع خودروسازان به دلیل عقب افتادن تولید از برنامه های فروش مجبوربه انتشار اطلاعیه های تبدیل برای جایگزینی محصولات پیش فروش شده که عرضه آن ها در حال حاضر امکان پذیر نیست، می کنند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/10/27
سند پراید اومده ولی از ماشین خبری نیست
1398/10/27
سلام خودرو بانک خواهش میکنم این مطالب را انتشار دهید تا یکی به داد ما برس تو را خدا.
فروشی فوری ثبت نام کردم ماشین تیبا دوگانه سوز قرار بود که فروردین ماه ماشین به من تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان ۹ ماه فقط دیرکرد داره
زنگ میزنم شرکت یه جواب درست نمیده
تو را خدا نشر دهید من یه کارگر ساده هستم به یه عمره خواستم یه ماشین بخرم. دیگه نمیدونم چرا کنم همه زندگی من این ماشین بوده