موضوعات داغ

شاسی بلند جنسیس GV80 به ایستگاه نهایی توسعه رسید

عکس مطلب اول
برای اولین بار در سال 2017، شرکت خودروسازی جنسیس از برنامه ریزی خود برای طراحی و ساخت یک خودروی شاسی بلند با معرفی یک نسخه کانسپت صحبت کرد و حالا با گذشت کمتر از 3 سال، این خودرو به حقیقت تبدیل شده و بعد از هفته ها انتشار تیزرهای مختلف در سایت های خبری، در نهایت شاسی بلند لوکس خود را به طور رسمی معرفی کرد.
اولین و مهم ترین چیزی که در شاسی بلند لوکس جنسیس جلب توجه می کند، وفاداری این خودرو به طراحی نسخه کانسپت آن خواهد بود و شرکت خودروسازی جنسیس سعی کرده است تا نسخه نهایی اتومبیل را با کمترین تغییرات نسبت به نسخه کانسپت آماده کرده و برای عرضه به مشتریان خود راه اندازی کند. جالب توجه است که این خودرو از همین ماه در بازار کره جنوبی عرضه خواهد شد، ولی زمان دقیقی برای عرضه این خودرو در بازارهای جهانی و یا حتی معرفی رسمی آن در نمایشگاه های بین المللی مشخص نشده است.
در جریان معرفی شاسی بلند جنسیس GV80، شرکت سازنده به پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژر و همچنین به یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل مخصوص برای بازار کره اشاره می کند. در این بین، موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر می تواند خروجی قدرت 300 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 422 نیوتن متری داشته باشد و اگر این خروجی راضی کننده نبود، پیشرانه توربوشارژر 3.5 لیتری شش سیلندر اتومبیل می تواند این خروجی قدرت را به حداکثر 375 اسب بخار و همچنین میزان خروجی گشتاور آن را به حداکثر 530 نیوتن متر افزایش دهد که به صورت استاندارد به چرخ های عقب و به صورت سفارشی، امکان ارسال آن به تمامی چرخ ها برای هردو پیشرانه وجود خواهد داشت، این درحالیست که مشتریان محلی کره جنوبی، امکان سفارش یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل را خواهند داشت که حداکثر 274 اسب بخار قدرت و گشتاور بسیار خوب 589 نیوتن متری را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد.

جنسیس GV80

جنسیس GV80


از نظر ایمنی، شاسی بلند لوکس جنسیس GV80 در داخل کابین خود مجهز به 10 ایربگ مختلف خواهد بود که حتی بین صندلی های جلو اتومبیل هم با هدف کاهش صدمات وارده به سر سرنشینان جلو در تصادفات جانبی، از کیسه هوای ایمنی استفاده شده است. علاوه بر این، جنسیس GV80 مهم ترین سیستم های ایمنی صنعت خودروسازی را در خود جای داده است که در این خصوص می توانیم به سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار برخورد از جلو مجهز به سیستم ترمز خودکار، سیستم هشدار ترافیکی و هشدار توجه راننده، سنسورهای برخورد عقب، سیستم کمک پارک، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم جلوگیری از خروج اتومبیل از جاده و نگهداری خودکار آن بین خطوط و بسیاری از سیستم های ایمنی و کمک راننده دیگر اشاره داشت که همگی در خودروی شاسی بلند جنسیس GV80 به خدمت گرفته شده اند تا تجربه ای ناب و ایمنی برای سرنشینان داخل کابین فراهم کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد