موضوعات داغ

شرایط دریافت کارت سوخت وانت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تنها در صورتی رانندگان یا مالکان خودروهای وانت می توانند سهمیه سوخت خود بر اساس پیمایش را دریافت نمایند که کارت هوشمند دریافت کرده باشند.
به نقل از مهر، عبدالهاشم حسن نیا در این خصوص افزود: «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور ساماندهی و ایجاد انتظام در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده‌های برون شهری، ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های کشور؛ ساماندهی ناوگان وانت بار فعال در حمل و نقل برون شهری را با تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستور کار قرار داده است.»
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: «با توجه به اینکه مقرر شده تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت گیرد، لذا کلیه رانندگان و مالکان وانت بار برای فعالیت در جاده‌های برون شهری می‌بایست اسناد حمل وانت بار (کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و… و.) دریافت کنند.»
در همین راستا روش‌هایی برای دریافت کارت هوشمند وانت بار اعلام شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر این روش ها:
۱. ثبت نام غیر حضوری با مراجعه به زیرسیستم (sub domain) ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند سازمان راهداری در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir‌
۲. ثبت نام حضوری با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت
لازم به یادآوری است که برای تسهیل ورود متقاضیان، حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ می‌شود. بنابراین مدارکی همچون برگ سلامت جسمی و روحی و نیز گواهی‌های عدم اعتیاد و عدم سوءپیشینه پس از ثبت نام از متقاضیان اخذ خواهد شد.
در خصوص هزینه ها نیز عنوان شده است که هزینه صدور کارت هوشمند راننده و ناوگان هر کدام به طور جداگانه ۲۰ هزار تومان یعنی جمعاً ۴۰ هزار تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در انتها نیز توضیح داد: «در حال حاضر کلیه زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فراهم بوده و از بهمن ماه سال جاری، سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه تخصیص خواهد یافت. بر همین اساس به کلیه رانندگان و مالکان وانت بارهای بین شهری توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود مراجعه و ثبت نام کنند تا در ماه‌های آتی برای فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت خودروهای خود دچار مشکل نشوند.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/2
باسلام
تکلیف وانت هایی که تو شهر کار میکنن و بارنامه ندارن چی میشه ؟