موضوعات داغ

قطعه یک آزادراه تهران شمال در دهه فجر افتتاح می‌شود

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، قطعه یک آزادراه تهران_شمال در دهه فجر افتتاح خواهد شد.
به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت در این خصوص توضیح داد: «همانطور که خردادماه اعلام کردیم قطعه یک آزاد راه تهران_شمال به زودی افتتاح خواهد شد. امروز ساخت این قطعه با وجود تمام کار شکنی های ممکن و با هزینه ای معادل با یک میلیارد دلار به اتمام رسیده و در دهه فجر افتتاح خواهد شد.»
وی در ادامه گفت: «به دنبال آنیم که قطعه 2 را نیز تا اواخر سال آینده به بهره‌برداری برسانیم. طول قطعه یک 32 کیلومتر بدون احتساب جاده قدیم است و این محدوده 17 کیلومتر تونل و پل دارد. مسیر تهران_چالوس یک تا یک ساعت و نیم کوتاه می‌شود و مسافران می‌توانند یک ساعت و نیمه به چالوس برسند.»
گفته می شود طول قطعه 2، 22 کیلومتر است که تا سال آینده محدوده غربی و تونل‌های آن را ساخته خواهد شد.
نوبخت درخصوص نرخ عوارض این آزادراه نیز عنوان کرد: «نگاه ویژه‌ای دولت برای تأمین مالی آزادراه داشته است و کارگروهی برای تعیین عوارض تشکیل شده و به زودی نرخ آن اعلام می‌شود.»
با توجه به گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بعد از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران_ شمال ادامه آزادراه همت_کرج نیز افتتاح خواهد شد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/2
واقعا هزارآفرین از سال 1375 تا 1398 قطعه یک آماده شد !!!!!! این همه پیشرفت و سرعت عمل در ذهن نمیگنجه
1398/11/2
ولی باز هم ترافیک میشه. ملت بفهمن اتوبان باز شده (حالا هر چقدر) حمله ور میشن سمت اتوبان به خیال اینکه زود میرسن شمال اما زهی خیال باطل !