موضوعات داغ

تقاضای زیاد برای کیا تلوراید و افزایش تولید سالانه آن به ۱۰۰هزار نسخه در سال

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا با مشکلی مواجه شده و آن این است که مردم زیادی خواهان کیا تلوراید این شرکت هستند. به همین منظور، کیا طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد تولید تلوراید را به ۱۰۰ هزار نسخه در سال افزایش خواهد داد. این رقم خیلی بیشتر از تعداد تلورایدهایی است که سال گذشته در آمریکا به فروش رسیده، اما از آغاز فروش این شاسی بلند محبوب فقط ۱۱ ماه می‌گذرد و مدل‌های کراس‌اوور و شاسی بلند همچنان بین مردم محبوبیت دارند، بنابراین کیا در فروش این تعداد خودرو مشکلی نخواهد داشت.
فروش تلوراید در ماه فوریه سال گذشته با رقم کمی شروع شد، اما طی ماه‌های بعدی تقریبا ۵۰۰۰ نسخه از آن در هر ماه به فروش رسید. در یک چهارم پایانی سال ۲۰۱۹، هر ماه ۶۰۰۰ نسخه از تلوراید به فروش رسید و کیا توانست طی این ۱۱ ماه ۵۸۶۰۰ نسخه از آن را بفروشد. این رقم خیلی خوبی برای یک شاسی بلند است که باید با فورد اکسپلورر که ۱۸۵ هزار نسخه از آن فروخته شده رقابت کند. یکی از دلایل فروش خوب تلوراید، جوایزی مثل بهترین خودرو کاربردی آمریکای شمالی بود که به آن تعلق گرفت. کیا در این زمینه توانست هیوندای پالیسید و لینکلن اویاتور را شکست دهد.

تلوراید

تلوراید

البته تلوراید در زمینه قیمت از هیوندای پالیسید شرایط بدتری دارد. از همان ابتدا قیمت کیا تلوراید بیشتر بود و حتی پس از افزایش قیمت هردو مدل، هنوز تلوراید قیمت بیشتری از پالیسید دارد. قیمت تلوراید از ۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود.
موفقیت تلوراید در سال اول فروشش باعث شده کیا به فکر ساخت مدل‌های دیگری از روی آن باشد. شایعاتی مبنی بر ساخت یک نسخه لوکس و یک نسخه آفرود برای تلوراید شنیده می‌شود. به هر حال کیا یک شاسی بلند محبوب دارد، و باید تا جایی که می‌تواند روی آن سرمایه‌گذاری کند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/7
کپی کادیلاکه
1398/11/7
برای خودروبانک متاسفم که نظر هر شخص بی سواد و ابلهی رو تایید میکنه. یارو اصلا مدل های کادیلاک رو نمیدونه و فقط یه نظر میپرونه که عقده هاشو خالی کنه اونوقت شما تایید میکنید؟