موضوعات داغ

بازار خودرو همچنان روی موج گرانی!

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودرو این روزها بسیار کساد بوده و البته علت اصلی این کسادی نیز با وجود نزدیک شدن به عید به موج گرانی بر می گردد که این بازار را دربرگرفته است.
به نقل از روزنامه ایران، کسی باور نمی کند خودروهایی که روزی خبر توقف تولید آن ها به گوش می رسید این روزها در مرز قیمتی 100 میلیون تومان قرار داشته باشند.
یکی از علت هایی که در حال حاضر به افزایش قیمت خودروها دامن زده عدم توانایی مردم برای ثبت نام در طرح های پیش فروش خودروسازان است.
وقتی مردم می‌بینند از طریق ثبت‌نام‌ها نمی‌توانند صاحب خودرو شوند وارد بازار می‌شوند و همین امر به‌صورت متناوب باعث افزایش تقاضای خرید خودرو می‌شود. در حال حاضر بازار خودرو از کمبود محصولات شرکت‌های خودروسازی نیز رنج می‌برد و هرچند خودروسازان ادعا می کنند که نسبت به سال گذشته با سرعت بهتری تعهدات خود را به روز می کنند اما آمارها خبر از کاهش بیش از 30 درصدی تولید خودرو و متعاقبا تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی دارد. معلوم نیست چه زمان قرار است عرضه و تقاضا هماهنگ شود.
کارشناسان معتقدند عامل دیگری که سبب شده بازار خودرو کشورمان به چنین وضعیتی دچار شود عدم برنامه ریزی خودروسازان برای افزایش تولید و تامین قطعه است آن هم در شرایطی که کاملا قابل پیش بینی بود که اعمال مجدد تحریم ها صنعت خودروسازی ما را زمین گیر خواهد کرد. این نشان می‌دهد که خودروسازان هشدارها را جدی نگرفتند.
محمود خسروی یکی از فعالان بازار خودرو می گوید اگر بازار خودرو رکود فعلی خود را حفظ کند صنعت خودروسازی کشورمان از پادرمی آید. در حال حاضر قیمت ها به نحوی است که هیچ خرید و فروشی صورت نمی پذیرد و این عامل بسیار هشداردهنده است.
از یک طرف خریداران از خرید دست نگه داشته و منتظرند که قیمت ها کاهش یابد و از طرف دیگر فروشندگان نیز خودروهای خود را عرضه نمی کنند چرا که معتقدند در ماه های پایانی سال انبار خودروسازان خالی شده و قیمت ها مجددا افزایش می یابد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/8
تا پایان 98/10/30 حدود 734000 خودرو در کشور تولید شده که با ادامه این روند حدود 400 هزار خودرو در مقایسه با 96 کم داریم . به جای سرپوش گذاشتن، مسئولان یک فکری بکنند .
1398/11/8
انشالا از پا در بیاید