موضوعات داغ

پرفروش‌ترین محصول فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ سوسیس بوده است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کدام محصول فولکس واگن بیشترین فروش بین محصولاتش را داشته؟ فولکس واگن گلف؟ شاید. فولکس واگن بیتل؟ ممکن است. ترانسپورتر؟ حدس خوبی بود، اما نه.
پرفروش‌ترین محصول فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ یک خودرو یا ون نبوده، بلکه سوسیس بوده است. فولکس واگن از سال ۱۹۷۰ تاکنون در کارخانه خودش در وولفسبورگ سوسیس تولید می‌کند. بیشتر این سوسیس‌ها توسط کارکنان شرکت مصرف می‌شوند، اما مقداری از آن‌ها هم به فروش می‌رسد.
فولکس واگن سال گذشته ۶.۲ میلیون خودرو در کارخانه‌های خودش در سراسر دنیا تولید کرد. طی همین سال، کارخانه سوسیس این شرکت در ولفسبورگ به تنهایی ۶.۸ میلیون سوسیس تولید کرد.
اما چرا فولکس واگن، یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا، محصولات گوشتی تولید می‌کند؟ در حالی که این شرکت از سال ۱۹۳۰ برای کارکنان خودش غذا تولید کرده، سال ۱۹۷۳ بود که تصمیم گرفت این سوسیس‌ها را درون کارخانه تولید کند.
صرفه اقتصادی سوسیس‌های تولیدی توسط فولکس واگن که توسط کارکنان شرکت مصرف می‌شدند، باعث شد فروش آن‌ها در چندین کشور دیگر هم آغاز شود.
ریچارد هموند در قسمتی از برنامه تور بزرگ این بخش متفاوت کارخانه فولکس واگن را مورد بررسی قرار داد. در بخشی از این برنامه، هموند فرآیند تولید سوسیس را با تولید خودروها در همان کارخانه مقایسه کرد. هموند همچنین با سیگرید واینمن ملاقات کرد، کسی که در ابتدا دوخت روکش صندلی خودروهای فولکس واگن را برعهده داشت و سپس در کارخانه سوسیس این شرکت مشغول به کار شد.
نکته جالب اینکه سوسیس در بخش قطعات شرکت فولکس واگن هم دیده می‌شود. پس وقتی به دنبال سپر و چراغ جایگزین برای فولکس واگن خود هستید و احساس گرسنگی می‌کنید، قطعه شماره ۵۰۰ ۳۹۸ ۱۹۹ را هم چک کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد