موضوعات داغ

مسافت طی شده با هربار شارژ پورشه تایکان توربو بهتر از حد انتظار است

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
طی آزمایشی که با پورشه تایکان توربو انجام شد، این سدان الکتریکی توانست با طی کردن مسیر آتلانتا، جرجیا، ساحل دایتونا و فلوریدا خیلی راحت رکورد ۳۲۴ کیلومتر مسافت طی شده با هربار شارژ که از آن انتظار می‌رفت را بشکند. در این سفر ۷۰۲ کیلومتری، پورشه موفق شد با یکبار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را طی کند.
البته تایکان توربو هرگز با یکبار شارژ مسافت ۴۰۰ کیلومتری را در یک سفر طی نکرد. چون پورشه این آزمایش را ترتیب داده بود، راننده را مجبور کرد در زمان‌های تعیین شده خودرو را شارژ کند. اما نویسنده تام مولاکنی وضعیت شارژ، مسافت طی شده و دیگر اطلاعات را حین مسیر یادداشت کرد. سپس او مقدار مسافت طی شده با هر بار شارژ را براساس این اطلاعات محاسبه کرد. با استفاده از این داده‌ها، می‌توان حداکثر مسافت قابل طی شدن با هربار شارژ تایکان توربو را به دست آورد.

پورشه تایکان

پورشه تایکان

مولاکنی و راننده تصمیم گرفتند با تایکان مثل اشخاص عادی و با سرعت متوسط رانندگی کنند. البته همه چیز طبق نقشه آن‌ها پیش نرفته و زمانی که در حال نزدیک شدن به ساحل دایتونا بوده‌اند، چندین بار سرعت خودرو را به بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رساندند. این دو داخل بزرگراه هم با یک تسلا مدل ۳ دوموتوره کورس گذاشتند.
البته شرایط سفر برای این مدل الکتریکی ایده‌آل نبود. اولین بخش سفر در دمای ۵ درجه سانتیگراد و هوای بارانی طی شد. دمای هوا در روز بعد منفی یک درجه بوده و بخش پایانی سفر در دمای ۱۵ درجه انجام شده است.
یکی از کسانی که قبلا این آزمایش را انجام داده به مولاکنی گفته با یکبار شارژ‌ تایکان توانسته مسافت ۳۷۰ کیلومتری را طی کند. البته تام و دوستش اجازه نداشتند چنین کاری را انجام دهند، در غیر اینصورت پورشه آن‌ها را بازخواست می‌کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد